News:

No significant change

Main Menu

Pet Tigers

Started by F16_Filur, December 28, 2009, 11:46:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

F16_Filur

Kan nämna att den här puman ska finnas uppstoppad på Höganäs museum.

Nu har vi skaffat en ny sibirisk hane som är tretton veckor gammal.




Horizon

mmm, varm fönsterbräda... och småfåglar att titta på... livet leker... :)

Gör han sådär med käkarna (hackar och låter) när han ser saker han vill fånga och äta?
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

F16_Filur

Nej, jag har aldrig hört en sibirisk katt göra så. Han låter mest som en pipleksak just nu... när vår lite mer än ettåriga sibbehona Tula bestämmer sig för att han "ska bli lekt med". Hon släpar honom i svansen och behandlar honom som en mix av bytesdjur/myskompis. Det är riktigt häftigt att se hur de har funnit varandra efter bara några dagar.  :)

ft

Känns som att den här platsar i tråden. Kattens dagbok på slutet är klockren. :)

http://www.youtube.com/watch?v=MgsDMfX1Kls#

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

F16_Filur

Hehe.. den har jag läst många gånger förut.  :) Stämmer dock inte in på våra katter, de har det alldeles för bra.  ;)

Pipleksaken blir lekt med:
http://www.youtube.com/watch?v=6G_VwCNhLx4#

Horizon

Hehe, jag börjar nysa bara av att se dem i sängen, men de är riktigt söta båda två... tills de sätter klorna i en. :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

ft

Tycker lite synd om lillkissen! Det är hårt att vara längst ner på hackordningen... jaja, such is life.

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

F16_Filur

Tycker han blir större för varje dag. Han är ursöt och hon kan inte låta bli honom. Ofta ligger han på rygg och piper "nej jag vill inte" men sen när hon släpper honom kommer han ändå tillbaka och vill ha mer. De springer runt och jagar och gosar med varandra halva dygnet, och ibland sover de ihop på samma plattform.

Men den lille jäveln har temperament! Han attackerade mig igår när vi var ute, han blev tydligen rädd för min konsumkasse i papper. Började fräsa och morra och blev plötsligt till ett litet lejon. Han var i koppel men ville inte följa med, så när jag försökte lyfta upp honom small det bara till och jag hade en lång blodig reva på fingret. Sen när vi kommer in sitter han uppe på Tamlins plattform och spänner ögonen i mig och morrar. En liten pipleksak som plötsligt förvandlas till ett livsfarligt energiknippe :)