News:

No significant change

Main Menu

Akvarium

Started by Rivvern_, November 23, 2009, 08:22:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Horizon

Quote from: griffin on December 16, 2009, 18:53:32
Quote from: Horizon on December 16, 2009, 17:57:51
Ja det var väldigt vackert. Inte för att jag ser några bilder, men jag tror griffin på hans ord.

Prova sidan 4.  :-*

Hehe, det är inte det som är problemet. Det är mitt gamla fel med att jag inte ser bilder som är postade direkt i forumet. Får ingen ordning på det, men är det inte bomber och explosioner det handlar om så gör det inte så mkt. ;)

Jag får nog se Riverns akvarium så småningom.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

griffin

lol, har du fortfarande det problemet. Du har pörrsurfar för mycket och fått skit i datorn. :)
snappahead

Rivvern_

Funderar på vad jag ska ha för grovjobbare. Alltså malar. En kompis farsa odla en albinomal som jag är sugen på. 4 stycken småttingar kanske. Har ni några förslag?

griffin

Ja, det har jag.

http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=318

Nyare bild på honom kommer i dagarna, det lovar jag.
snappahead

ft

Jag bodde i Linköping men nu är det Norrköping. Har fortfarande inte lyckats ta en fika med trippelnollan men det är helt och hållet hans fel. Han tjatar inte nog. :D

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Rivvern_

Mina malar blir uppätna! !?!

Den första malen, en dyr rackare dog efter 1 vecka. Sen skaffade vi 2 ancistrus nånting. Har bara en kvar. Fick två små albino av en kompis. Bägge är borta. Märkligt!

Jag tror att det är mina ciklider som hävdar sitt territorie och attackerar malarna när de försöker gömma sig. Återkommer.

griffin

Trist!

Du ska inte heller underskatta effektiviteten hos fiskarna när det gäller att "städa". Om en fisk modell mindre dör i vårt akvarium är den helt borta inom dygn. Mellanstora (upp till 5-10) försvinner efter ett par dag eller så. Dvs, fiskar som dör "naturligt" kan bli fiskmat så snabbt att man inte ens hinner märka att de dött, det saknas helt plötsligt fiskar.

Nu när jag haft akvarie i ett antal år har det ju totalt sett dött en del fisk genom åren, av diverse orsaker - de flesta av ålder misstänker jag. Men av alla dessa är det blott hälften av dem som jag hunnit hitta och fiska upp (och då nästan uteslutande de större). Resten har jag i bästa fall hittat rester av när jag städat akvariet, en fena här eller en bit ryggrad där...   :P

Hur som helst, trist. Och med detta vill jag inte utesluta din tes. Bara kasta in ytterligare en möjlig lösning på mysteriet...
snappahead

Rivvern_

Jahopp. Då var akvariet tömt.

Efter att jag och frugan kollat på melodifestivalen gick vi upp till kontoret. Då ser jag en liten pöl jämte akvariet. Eftersom jag bytt vatten idag så tänkte jag att det kunde vara jag som spillt. Men icke. Jag ser till min förvåning att hela kanten på träskivan är våt. Inte farligt, men så att det droppade lite då och då.

Nu är det tömt och firrarna är i det gamla 100liters akvariet. 375:litarn behöver säkert bara limmas om i botten. Men det tror jag att jag skiter i. Jag har ledsnat.