News:

No significant change

Main Menu

Mid-life upgrade

Started by ft, July 17, 2009, 19:26:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ctrl

ett 260c216 är ett förbannat bra val (jag hoppas det eftersom det bara var några veckor sedan jag köpte ett ;) )
Control
87th Stray Dogs VFW

ft

Jag hade nästan bestämt mig för ett GTX 260 när Lupson kom och fjumrade om ATI. Tittade runt lite, och man får jävligt mycket prestanda för pengarna med Radeon-kort, 4870/4890. Vad göra, vad göra? Jag tittade runt lite på nätet och såg att antalet människor som postar om problem med ATI-kort tycks vara avsevärt mycket högre än för NVidia. Inkompatibilitetsproblem mellan Catalyst-versioner och mjukvaror, problem med drivrutiner vid installation o s v. Problem är det sista jag vill köpa mig, hellre sämre och stabilt än topprestanda som jag måste mickla med. Pay more, cry only once och nu är ett Asus GTX 260 c216 beställt.

Tack till alla som bidrog i diskussionen! Guld värt när man inte orkar hänga med i alla turer själv.

Edit: Hjälpte lite när herr ATI himself beskrev sin framgång med Steel Fury. Precis sånt jag inte vill vara med om... ;)

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Horizon

Det första du ska göra är att tanka hem demot till Steel Fury testa om du får samma problem med ditt nya kort. :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

ft

Redan installerat (och riktigt läckert är det, so far). Borde fungera eftersom jag har NVidia idag... men man vet aldrig! Blir bra pinsamt nu om det tvärvägrar. :)

Stercus accidit
---

Horizon

Jag sitter och håller tummarna. ;)

ft

Nu står kortet här. Ett ögonblick trodde jag faktiskt att jag skulle kunna låta bli att kasta mig i bilen och åka in tjugo minuter före stängningsdags och hämta ut det för att istället ta det när jag ändå passerar imorrn... :)

Edit: Nu skall vi ha en tävling. Vi skall se vem som kan komma på den mest färgstarka beskrivningen av de senaste tre generationerna av förfäder till den praktidiot hos ASUS som tyckte att det var en bra idé att inkludera en strömkabeladapter för PCIe med kortet när det krävs två matningar. Nog för att många PSUer redan har en, men inte alla. Och inte min PSU.

Stercus accidit
---

ft

När väl motmedel mot idiotin hos ASUS införskaffats och satts in så snurrade allt igång väl mer eller mindre som man kan förvänta, d v s av sig själv. I med nya drivisar (automagin fungerade!) och så igång med grejer. Helt plötsligt ser jag vad jag gör i Rise of Flight! Att kunna bumpa upp texturerna ett hack gjorde massor. Riktigt snyggt blev det, man kan glömma bort att flyga bara för att man sitter och tittar på hur solen och skuggorna spelar över undervingen!

Horizon, Lupson,
beklagar. Jag drog igång Steel Fury och det var inga som helst problem. Rätt in i en vansinnigt vacker spelvärld! Känns som att de har överdrivit bumpmappingen av vagnarna en hel del, såg lite ut som att de blivit ihopskrynklade och uträtade, men det går nog att ställa ner någonstans.

Nu skall jag hitta fler 3D-applikationer att leka med. :)

Stercus accidit
---

Horizon

Rõva! :D

(Lupson hade nog gjort något fel, ska testa med min burk hemma när jag kommer hem från semestern... ;))