News:

No significant change

Main Menu

Mid-life upgrade

Started by ft, July 17, 2009, 19:26:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

ft

Och så skulle jag installera mitt gamla ATI Radeon 9600 i sambons dator för att driva hennes nya plattskärm.

Krångel, krångel, bara krångel! Tack mig för min NVidia-present till mig! :D

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Horizon

Jag tror mer på skit bakom tangentborde än att ATI skulle vara så dåliga. ;) Mina upplevelser är direkt omvända, har haft ett gäng ATI-kort som aldrig krånglat. Har även haft ett nvidia-kort som bråkade nåt så in i h...
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

granQ

kan ju finnas en annan förklaring också.. googlade lite:

187,000 vid sökning efter volvo krångel
1,090 vid sökning efter trabant krångel

just saying..  :p
själv gillar jag ati för dom inte är nvidia som köpte Voodoo och la ned.. (mitt första 3d kort.. speciell kärlek).. folk snackar om hur bumpmapp, höja texturer osv men steget att gå från vanligt oseriöst gfx kort till 3d accelerator.. inget kommer slå det.
http://www.granq.se Mitt egna krypin.
http://www.anrop.se Mer soldater, mindre flyg :)

zurgoth

Matrox Millennium 2 + Pure 3D 2

Ah, det var tider det :)

Minns mitt första Millennium, ökade fps'en i Quake med det dubbla i software mot kortet som satt i, EF 2000 blev riktigt spelbart. Dom tyckte man var galen i butiken som lade ut 2-3k eller vad nu det kostade när det begav sig 1996 :D

Lupson

Haha, ja, vilka tider. Minns att jag under sommarpermisen från lumpen 1998 tog mina surt förvärvade dagsersättningar och köpte ett 3DFX Voodoo1 för ca 1200:-. Men jäklar vad vissa spel blev bra! Vad har man haft för grafikkort som jag kan minnas?

Matrox Millennium I (ca 1996?)
3DFX Voodoo1, tror det var ett Diamond Monster 3D. 1998
Nvidia TNT2 Ultra (1999)
Nvidia Geforce 2 GTS (2000)
ATI 9500 Pro (2002?)
ATI X800XL (2005?)
ATI HD2900XT (2007)
Samt några kort före 1996, minns ett kort med hela 1Mb grafikminne som man ihop med VESA-driver kunde köra vissa spel i upp till 1024*768.

Nu är det 2 år sedan jag bytte grafikkort senast...i höst kommer HD5xxxx-serien med DX11-stöd... :-)
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X