News:

No significant change

Main Menu

SP3 server igång

Started by Fluff, June 05, 2002, 00:45:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Horizon

Härligt att höra att SP3 och servern fungerar så fint. Jag skall precis installera SP3 med vårt NOSiG-filter, sedan lajar jag runt inne på servern ett tag.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Phlerp

Vi verkade få problem när vi satte servern på "stop". De flesta AI-planen stog stilla i luften när man gick in på servern, så numera går den med hastigheten 1. Detta innebär också, eftersom vi numera inte kör dedicated, att man inte kan accelerera tiden i väntan på uppdragen. Men jag antar att vi får leva med det.  

Maverix

#10
Fluff, vad "tickar" servern på? Win2000, Processor mm mm och  vad är det för uppkoppling hastighet?

Maverix

Fluff

Servern är en p3 1Ghz med 256Mb minne och uppkopplingen är 100 Mb sunetlina. OS är mycket riktigt w2k.

/fluff
Odi profanum vulgus, et arceo

Fluff

Jepp vi var inne samtidigt och kunde se vad du skrev men det verkade inte som du kunde se vad vi skrev :( Lite underligt men det kan ju vara lite stressigt ibland så det kanske berodde på det.

TS-servern är också igång, nu med splajlans nya kaneler :)


/Fluff
Odi profanum vulgus, et arceo

Horizon

Ja, för fasen. Det ser ut som vi håller på att gå på pumpen annars... ;)  (Kolla östkusten).

Jag går in och kör ett mission om en stund för att rensa upp lite bland fiendens markstyrkor. Det borde hejda deras framryckning på östkusten lite...
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Fluff

Ja på grund av...  hmm lite tekniska problem kanske.. var vi tvugna att starta om servern. Alla ROK- och USA-styrkor har fått en ordentlig utskällning och har lovat bättring. (Även viss självkritik har begåtts och runt huset här löper nu ett djupt dike)

/Fluff


Odi profanum vulgus, et arceo

zebra

Det är "the American way".  Kvantitet istället för kvalitet :D


QuoteOriginally posted by Phlerp


            Nu har jag och Fluff, med gemensamma krafter slagit ut Haeju flygbas. Fluff fick 39 markmål, 1 luftmål och ett Flying cross. Själv lyckades jag bara slå ut landningsbanan, men så går det ju när man gör det som förväntas i uppdraget. Vissa slår ut taxiskyltar och får medaljer :D