News:

No significant change

Main Menu

SP3 server igång

Started by Fluff, June 05, 2002, 00:45:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

SledgeHammer

I vissa fall blir ju faktiskt kvantitet -> kvalitet =)
Mvh  - Stefan -


zebra

Är servern igång och tickar? Försökte hitta den på adressen som angavs i början, men utan resultat.

Fluff

Jodå, är inne och kör på den nu. Vi hade iofs nere den i 10-15 minuter för en stund sedan men nu är den igång igen.

Om nu någon skulle ha missat det så kör vi även en ts-server som alla gärna får använda (dels för flygning dels för mer administrativa/tekniska undringar vid connectande)

En repetition av ip:na kanske är helt onödig men jag drar dom ändå :) :

ip falconserver: 130.241.143.118

ip ts-server: 130.241.141.242 pw:hejsna


/Fluff
Odi profanum vulgus, et arceo

Horizon

Fluff:>> Jag var inne på servern och flög vid ett flertal tillfällen igår/inatt och i varje mission fick jag CTD efter en stund.

Är det bara jag som råkar ut för detta eller har servern också kraschat någon gång? (Verkar iofs inte så eftersom jag kan reconnecta direkt igen...)

Fattar inte vad som är tokigt... :-X
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Phlerp

Servern har inte craschat men jag misstänker att den stått på lite länge eftersom den var seg som sirap och vi hade själva lite problem när vi flög på den. Vi har nu startat om den igen så det borde fungera bättre. Vi ställde oxo om så att fördelarna som trupperna vinner på lyckade uppdrag inte försvinner på 2 timmar... det är numera inställt på 16 timmar, så nu har vi kanske en chans att vinna det där kriget ;)

Horizon

Låter jättebra Phlerp!

Jag går in och provar ett mission strax.

P.s. Du har fått ett "Private Message" i forumet... ;)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

KeyCat

#22
Phlerp: Vad kör servern med för bandbreddsinställning, T1? Har läst flertalet trådar på Frugals/Delphi som påpekar att en av de viktigaste inställningarna är en korrekt inställning av -bandwidth XXX parametern. Eftersom ni sitter på en så fet lina tror jag iofs att "T1 or faster" inställningen är OK men för klienterna kan det löna sig att experimentera mera.

Vet att vi klienter ställde in 128 Kb Dual ISDN i GUI'et när vi testade i lördags men jag hade tänkt testa mer med min sanna bandbredd -5% dvs 490Kb för min del (detta är vad som rekommenderas). Tänker även testa lägre värde för att se om jag kan hitta sweetspot'en för Telia ADSL. Om ni andra också testar kan ni väl skriva en blänkare i forumet.

Vet inte riktigt om detta stämmer men vissa påstår att bandbredds inställning via GUI'et bör undvikas och att man istället alltid använder "-bandwidth XXX" i kommandraden.

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

KeyCat

#23
Har ett önskemål om att även tillåta följande (eller ännu lägre!?) inställningar på servern under förutsättning att det inte påverkar stabiliteten...

- Enhanced avionics
- Labels
- Enhanced padlocking

Jag är allt för realism (inom rimliga gränser) och flyger själv max fast med labels på vid olika tillfälle (begränsat till 5 miles) men är rädd för att en allt för "elitistisk" inställning skrämmer iväg potentiella medverkande.

Personligen har jag inga problem att flyga co-op med andra som kör med enklare inställningar för i slutändan handlar det om att ha skoj tillsammans och jag har lärt mig att alla inte kan dedikera den tid som krävs för att lära sig Falcon 4 i full realism men som gärna skulle vilja vara med och flyga ändå!

Vet inte vad ni andra säger? Min inställning är att ju fler vi är desto roligare blir det och om man kan välja den svårighets nivå som passar en personligen har vi större chans att växa och bli fler Svenska sim-heads.

Tack för ordet :)

/Christer (a.ka KeyCat)



>> It's all about teamwork! <<