News:

No significant change

Main Menu

SP3 server igång

Started by Fluff, June 05, 2002, 00:45:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Horizon

Du har helt rätt KeyCat. Jag håller med om att vi kanske skulle titta lite närmare på svårighetsgraderna vad gäller kampanjen och avioniken.

Det är ju trots allt för att ha roligt vi flyger tillsammans och det är inte särskilt kul att bli nedskjuten innan man ens hinner hitta fienden på radarn (vilket hände undertecknad under alla mina 5-10 första MP-sessioner).

Jag är för de små förändringar som KeyCat beskriver (men jag vet inte vad "Enhanced avionics" verkligen gör...).

Man får mersmak om man lyckas slå ut ett litet mål, och det är viktigt för att vi skall bli några stycken som flyger tillsammans. När vi alla senare blir bättre på att hantera systemen och taktiken, kan vi ju gradvis öka svårighetsgraden något.

Håller ni andra med? Det behöver ju inte handla om att vi skall köra allt på "Easy" och "Newbie", utan kanske några små förändringar som gör att även nykomlingar kan få ha lite roligt med HARM's och LGB's.

Detta kan vi ju bestämma inför varje enskild session tycker jag.

Frågor?
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

KeyCat

#25
Jag förespråkar inte "air quake" :D Normalt rekommenderar jag alla som frågar mig att köra i full realism men jag känner många som inte har den tid som krävs pga av andra åtagande i livet. Många har familj med barn dessutom jobb, kåk, båt etc. som var för sig kräver sin del av de 24-timmar/dygn - sömn vi har tillgängliga.

Genom att sänka ribban och tillåta enklare avionik etc. så väljer var och en nivån för sig själv som faktiskt Falcon 4 ger möjlighet till. Vissa kör full realism (som tex jag själv) medans andra kanske väljer en mer relaxed inställning men kan ändå vara med i "gemenskapen" och ha skoj :p

Observera att detta är under förutsättning att det inte påverkar stabiliteten av multiplayer!

PS: I SP3 så ger "enhanced avionics" orginal avioniken. Bra för dem som inte vill lära sig allt nytt i SP3 på en och samma gång.

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

Horizon

...och vad är "original" avionik då? ;) :)

Är det när t.ex. A-A radarn visar de små fina röda och blåa raketerna istället för det lite svårare B-scopet? (Realistic settings)

Jag kör själv alltid med svårast tänkbara inställningar för avionik osv. men ändrar ibland svårighetsgraden på min kampanj för att få skjuta lite mer... :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

KeyCat

#27
Ledsen om jag var oklar där men du ser inga röda och blåa plan i A-A radarn (tror det är easy läget?).

Orginal avioniken är avioniken i full realism men utan de förbättringar MLU ger, dvs inga färg MFD, ingen datalink, den gamla DED:en etc. Bra om man inte vill/hinner lära sig allt nytt i SP3 på en gång.

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

Fluff

Kan meddela att idag har vi inte haft en enda CTD och det trots att horizon varit inne och kört med oss ;). Verkar som det blivit lite stabilare av någon anledning. Kan ju vara tillfälligheter iofs men man vill ju gärna hoppas.

Hur många har vi varit inne samtidigt som mest (7-8 st?). Kunde vara kul att göra ett ordentligt test för att se hur många den klarar av. Vilken tid är det vanligast att folk kan vara med?

En annan fråga är att det skulle vara fint med en sammanfattning av de inställningar man bör ha på kampanjen realismmässigt. Som det är nu har jag låst allt till det (som jag tror) mest realistiska. Skall man släppa på det så att det blir mer valfritt eller finns det en risk att det kommer in falcon-motsvarigheter till alla cs-fjortisar och bappar sig (borde väl inte vara nån större risk eller?). Verkar ju vara lite olika uppfattningar om realismen här på forumet ävben om de flesta (alla?) inte tycks ha något emot lite mer valfrihet.

/Fluff
Odi profanum vulgus, et arceo

Clark

Hej!

Jag kan testa och gå in om ni vill.

Kör ni med BC eller nåt?
Clark

\"There may be a slight ringing in your ears. Fortunately, you\'ll be nowhere near them.\" - Cecil - The Simpsons

AMD Athlon 1.2
1 GB RAM
MSI GeForce FX 5200 128 mb & Voodoo 3 2000 PCI
SB Live! 5.1

SledgeHammer

Enhanced padlocking är ajabaja precis som ctrl säger.
Mvh  - Stefan -


Horizon

Clark, vi kör TeamSpeak nuförtiden. Battlevom blev lite förlegat och TS verkar fungera bra för alla än så länge.

Kolla IP för TS-server och F4-server tidigare i denna tråden.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names