News:

No significant change

Main Menu

Köp av bärbar dator

Started by Horizon, June 27, 2008, 12:41:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Andreas

Och själv står jag fortfarande och stampar på ruta ett.
Det kommer bli en C2D av något slag.

Men det som jag inte har svar på är, vilket märke ska jag köpa?
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

ctrl

Du måste ge oss mer info Chopper, snackar vi om en fullstor 15' med standardprestanda? I så fall gillar jag HP... snackar vi spelkapabel så är det väl det här märket som Bax köpte... snackar vi ultraportabel så beror det på om du vill köra XP eller linux, om du vill ha pekskärm, blåtand, GPS, 3G mm?
Control
87th Stray Dogs VFW


Andreas

Blåtand (helst)
Wifi
13-15"
Normalprestande men med C2D

Ska klara Linux i någon form.

Zepto är ett alternativ som jag funderar starkt på. Sen finns det ju flera andra som Asus, Acer, Fujitsu Siemens, LG och Dell.
Jag ska titta närmare på HP.
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

Brat

Det blev en sådan här som första egna dator åt min 10 åriga dotter: http://www.expert.se/product/product.aspx?id=2733317

Den borde ju klara hennes behov ett tag framåt, med bärbara måste man ju lägga på lite redan från början denna har ett ATI Radeon HD3200 som delar upp till 256Mb av ram-minnet men eftersom Vista inte heller ser alla 4Gb så undrar jag om det kan använda minne från det som "blir över" 300 spänn extra per månad i 18 månader med en vit magnum-glass från Telia får väl anses som överkomligt, är ju t.o.m. lägre än deras online erbjudande nu.
-Brat

Andreas

MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO