News:

No significant change

Main Menu

Köp av bärbar dator

Started by Horizon, June 27, 2008, 12:41:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Horizon

Tänkte köpa någon billig liten sak utan några monsterprestanda eftersom den bara ska användas till jobbsaker som internet, ordbehandling, kalkyler osv. Enda kraven är väl minst 15" skärm, trådlöst nätverk och... tja, vad mer behöver man? :)

Ser att det finns en mängd olika märken att välja på. Har bara lite erfarenhet av HP's och Fujitsu Siemens bärbara som verkar funka bra. Vad tycker ni andra? Är Asus något att ha? Sony VAIO? Toshiba? Acer? Lenovo/IBM?

Tänkte mig en dator för mellan 4000-6000 kronor.

Tips mottages tacksamt.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Horizon

We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Rivvern

Ser ju riktigt schysst ut! och billig!!

Horizon

Ja jag hittar inga direkta nackdelar. Får räkna med att sakerna inte är high end när det är en så pass billig sak. Några andra tankar från folket på forumet?
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

ctrl

PS3 i Ubuntuläge? Ajdå, bärbar såg jag nu ja....
Control
87th Stray Dogs VFW


bALoO

Skulle väl vara att du kanske vill ha 2GB minne i den men såg ju ut som det finns 2 minnesspår på kortet så det kan du ju lösa i efterhand.
Intel i5-4690K -  ASUS Z97-P - 2x4096MB DDR3 - Radeon HD7970

Horizon

#6
Polaren som jobbar på El Giganto gillade den inte då den kör en Celeronprolle. Core2 ska tydligen finnas i någon lika billig sak som de säljer. Får kika lite.

Edit: Var man nu hittar den... inte på hemsidan iaf. Jakten fortsätter.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

ft

Jag tycker att alla bärbara, när man väl har grundspecar (minne och processor) är rätt likvärdiga. Bara att kolla på vilken skärm man vill ha och fysisk layout. En av de skillnader som finns är att en del har minneskortsläsare medan andra saknar detta. Väldigt trevligt om man vill kunna tanka ur digitalkameror etc smärtfritt.

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus