News:

No significant change

Main Menu

Köp av bärbar dator

Started by Horizon, June 27, 2008, 12:41:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ctrl

Jag kommer att köra en full XP på den, skall inte vara något problem med en Atom på 1,6GHz, 1GB minne och 80-160GB hårddisk. Kanske kör jag med en dualboot Ubuntu... Förutom att vara en allmänt trevlig, otroligt liten fullfunktionslaptop att ha på resor så skall den fungera som moving-map och för elektroniska landningskort när jag flyger. Alla program för detta som jag känner till kör Windows.

Ubunto är perfekt som första linuxversion, det är inte längre ett stort steg att gå från Windows :)
Control
87th Stray Dogs VFW

Horizon

Även detta köp ligger på is. Jag var på Gotland Ring och såg en Porsche Carrera GT trampa plattan i mattan. Sedan dess är det en sån jag ska ha. Pengarna räcker inte till dator då. :D

och så en ganska taskig liten filmsnutt, men det är ljudet som är intressant.

http://hem.bredband.net/ermel/CarreraGT_start.3GP

:o

Edit: Filmen verkar inte gå att spela upp med quicktime, ni får testa något annat. Fungerade bra hemma hos mig för några dagar sedan.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Andreas

Fungerar varken med QT eller VLC hos mig.

En för övrigt mycket familjevänlig bil det här Erik :)
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

Horizon

Jag och lillflickan i Porschen, frugan får SAAB'en. :D

ctrl

Priset börjar sticka iväg, men en sådan här med inbyggt 3G modem, gps blåtand....

http://www.sweclockers.com/nyhet/8057-fujitsu_uppdaterar_minimal_ultraportabel/
Control
87th Stray Dogs VFW

bALoO

3gp är ett videoformat anpassat för mobiltelefoner. Körde den genom mediaconverter.org men det funkade inte. Kanske mår filen inte riktigt bra?
Intel i5-4690K -  ASUS Z97-P - 2x4096MB DDR3 - Radeon HD7970

Horizon

Jag får testa att lägga upp filen på nytt. Kan se den i min dator i original.

Horizon

Liten uppdatering: Ska inom kort få en bärbar dator från jobbet. Samma för frugan. Nu kan jag lägga pengarna på annat skoj istället. :)