News:

No significant change

Main Menu

Uppgraderingstankar

Started by Horizon, February 17, 2008, 15:04:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

KeyCat

>> It's all about teamwork! <<

Horizon

Ja och han spenderar friskt utan att lyssna på våra idéer och tankar. Nu vill jag inte se någon fiskörning med din E8600, Swebeast. Den ska upp till minst 4 GHz! ;)

Lycka till med bygget!
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

ctrl

När jag kan få den här 60Gb SSD eller annan lika snabb/stor från annan tillverkare för under 2000:- så blir det köp. Skulle inte förvåna mig om det sker före sommaren. För tillfället finns det bara den här, Intels snabba MMC och ett gäng svindyra SLC som duger, resten är skräp som systemdiskar (urusla på random writes)

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=425735
Control
87th Stray Dogs VFW


Horizon

#75
Drog upp lite bilder från när jag byggde senaste maskinen. Vet att Swebeast i detta nu sitter och snurrar på skruvmejslarna så det kanske kan motivera lite grann. Ska skriva några bildtexter senare.


Gamla härken. Notera monsterkylaren, en Alpha PAL 8045 som var "the shit" på sin tid


Se först till att du inte saknar något...


CPU monterad och klar. Noctuan är verkligen stor!


Någonstans här börjar jag fundera på om sakerna verkligen kommer att få plats i lådan...


Monteringen av Noctuan var busenkel


På med en fläkt på kylaren. Enkel att snäppa dit och gummilist mot kylaren för att slippa vibrationer


Minnena monterade. Köpte 8500-minnen för att kunna överklocka en del


Äh, vafaen... på med en fläkt till på kylaren. Här ska överklockas så det brinner!


Funderade lite på hur mkt kylning de där heat-pajpsen för NB m.m. skulle få men det funkar fint


Här upptäcker jag att jag aldrig kommer att få in skiten i lådan utan att montera bakväggen först


I med grejerna i lådan och dit med grafikkortet


Ooops... det blir till att köra avcabbat tills jag dremlat upp ett stort hål i sidan på lådan :D


Klart å betalt! Notera den superba kabeldragningen mha brödpåsestrips
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

KeyCat

Nice dokumentering av ditt bygge!

CPU-kylarens montering verkar ju klockren, dock inte så pigg på att behöva såga upp lådan för att få plats med den.

/KC

>> It's all about teamwork! <<

Horizon

Nej det var ju just det... :)

Trä- och metallslöjdsläraren på jobbet tycker att vi ska såga, banka, popnita och såga lite till, sen ska det bli "för jäkla fint alltså". Vet inte riktigt om jag vågar tro honom. Själv funderar jag på ett Antec Three Hundred... :D
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Swebeast

Quote from: Horizon on February 04, 2009, 19:56:53
Själv funderar jag på ett Antec Three Hundred... :D

Swebeast funderade innan....  ;D

Gud och soldater vördar vi när tider av fara de stå oss bi
när faran är borta och fyllda är faten då glömma vi Gud och förakta soldaten
--------------------------------------------------------------------------------------
ASUS P8P67 <> Intel i7 2600K <> Noctua NH-D14 <> Corsair SSD Force Series 3 240 Gb <> Corsair Vengeance DDR3 16GB <> Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB SOC

Horizon

Normalt är jag väldigt påläst och har tänkt på alla eventualiteter, men den här gången hade jag för bråttom. :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names