News:

No significant change

Main Menu

När två blir tre.

Started by Rivvern_, September 07, 2007, 13:18:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

griffin

Hoppas allt gick bra och att ni hade en fantastisk upplevelse. Jag gläds med dig/er! Det är en fantastisk sak att göra, så är det bara.

Själv firade jag 4 år nyligen. Fast med 2 barn gemensamt innan bröllop och varit ihop snart 10 så kändes just det jubileet inte så stort. :)

Jens
snappahead

Rivvern_

Sådär..

Man och hustru. Alltså detta var helt underbart. Det skulle inte kunna har varit bättre.

Morgonen var lite kaotisk men det löste sig.
Vigseln var fantastisk. Det svåra var att försöka hålla tillbaka så man inte började storböla.
Det var ju svärmor som vigde oss och det var jättebra. En lättnad.

Och festen.. wow.. Alla har gjort ett sådant fantastiskt jobb med att duka borden, smycka ut den annars fula lokalen. All mat och tårtor. Musik och underhållning. Jag har tackat er flera gånger men om någon nu läser detta så tackar jag ännu en gång.

Vi åt potatis, rökt lax som min far fiskat upp själv, älgfärsbiffar, (svärfar åkte och hämtade älgen, styckade den och sedan sköt han den, helt själv  :D), tjälknöl, massor av sallad och svamp. Till detta drack vi enbärsdricka och svagdricka ifrån Hjo Bryggeri.

Tårtorna var helt fantastiska. Bröllopstårtan bestod av svarta prinsesstårtór med olika smaker. Sedan fanns det andra sorters tårtor att välja på.

Jag fick dock skämma ut mig lite oxå. Jag fick sjunga Björn Afzelius - "du är det finaste jag vet". Och jag som inte kan sjunga en ton. Men jag löste detta snabbt genom att göra detta till en dikt.  ;D

Min bestman körde oss sedan till Hotell Bellevue i Hjo och där korkade vi upp en härlig Asti Martini. Sedan så ********CENCUR*************. När vi vaknar på morgonen knaller vi ner och äter en god hotellfrukost. Sover några timma framför tv:n innan vi knallar hem. Där väntar alla presenter. Jag ska dra en.

"Bröllopsdagen till ära, bjuder jag dig och din kära, att med mig från Lidköping lätta, för en timmes flygning över "västgötaslätta". -Grattis önskar Jonathan (aka Justin Case.
           Tack kompis! Du är en riktigt bra och schysst polare!

Sådär. Vi har massor av mat kvar efter det hela så... Ni är välkomna att titta förbi!
Tack ska ni ha!

griffin

Åh, vad glad jag blir av att läsa din post! Bröllop är härligt!
Fin bild!

"svärfar åkte och hämtade älgen, styckade den och sedan sköt han den, helt själv"

Hoppas han inte gjorde det i nämnd ordning bara ;) fniss

Än en gång - grattis!

/J
snappahead

ctrl

Control
87th Stray Dogs VFW

Dubble0zero

...000... =)

Horizon

Krattis mannen, bröllopsfest med efterföljande hotellnatt är det bästa som finns. :D
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Lupson

Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Subroc

Gratulerar, här firade vi första bröllops dagen för två veckor sedan (Bomullsbröllop eller vad det nu heter..)
själv har jag inte märkt nån större skillnad som gift, frugan som fick byta efternamn hade lite svårt i början att skriva rätt :)

Tjälknöl var helt rätt val, hade ungefär samma meny. (dock körde vi med catering)