News:

No significant change

Main Menu

Mustang!

Started by Justin Case, May 25, 2007, 20:20:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Justin Case

Visste inte riktigt vart jag skulle lägga den här tråden men det här får duga.
Tänkte bara berätta att för 10 minuter sedan hade jag en P-51D replika som övade inför flygdagarna här i helgen. Från min dörr sett så var det nog under 1 km ner till banan där han flög, en utsikt (och ett ljud) jag kan leva med!

Rivvern_

Och jag hörde det via Justins telefon... FETT!!

ctrl

Coolt :)

Jag har lite ont i halsen men om jag är hyffsat kry så kommer jag att vara på Hässlö hela dagen imorn. :-/ :)
Control
87th Stray Dogs VFW

griffin

Lyllosar! :D Det är ett sånt fantastiskt ljud!

Det bästa jag hört på sistone är när Daisy flög förbi. Det är alltid trevligt. Men det går ju förstås inte att jämföra med en fet Musse ;)
snappahead

ft

Säker på att det var en replika?

Det är nämligen så att det skall vara en "skarp" Musse på väg till Sverige alldeles nu i dagarna! På tiden - Gul Kalle är saknad av många!

Och jag drar på tjänsteresa till Madrid imorrn. Fanfanfan... hade så givet klivit på hojen annars!

Tips: Hopptornet på Björnö söder om banan är ett fantastiskt ställe att se på uppvisningen. Man ser hela flygplatsen och är precis under boxens södra kant. Många EBK som jag stått och tittat rakt in i där när de tagit upp och vänt.

Detta gäller naturligtvis inte om de slagit omkull hopptornet. Det gick visst genom hinderfrihetsplanet för utflygningen.

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Justin Case

Jag har iofs bara hört att det va en replika, äkta är ju roligare!

Hopptornet på Björnön rev dom  :-X   fick bara se Ryanair därifrån några gånger.

Phlerp

Enligt uppgift är det Biltema som införskaffat Mustangen. Och det ska visst handla om en ombyggd Mustang, en sk Cavalier Mustang som enligt rykten deltagit i fotbollskriget för El Salvador.

Men inte nog med det. Idag landade det visst en Spit på Ljungbyhed som samma företag införskaffat. Kan bara säga: Kudos till Biltema.

Subroc

kan se det framför mig...luftintagsreplikor i plast med dubbelhäftande tejp på baksidan, blinkande döskalle knopp till gasreglaget och kanske lite neonrör under vingarna.. tror förresten jag fick några kort på västeråsmustangen, kan slänga upp dem när jag tömmer kameran