News:

No significant change

Main Menu

Allting har en ända...

Started by Snajper, March 08, 2007, 15:24:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ft

QuoteOriginally posted by bALoO

Kanske flytta grejjerna till Göteborg? Om Snajper backar databasen och skickar över den så floppar vi upp en kopia här. Gratis är gott osv. Ja, hur som så erbjuds forumet härmed plats i en av burkarna här.

Vore helt lysande om ni frågar mig! Och som sagt, erbjudandet om assistans med modererande o s v vid behov står fast. Kan även jag tänka mig lägga in en slant om det behövs någonstans.

Mvh,
 /Fredrik

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

griffin

Ja alltså... jag tycker också det låter bra! Mitt erbjudande om att hjälpa till vid flytt och administera står fast oavsett var forumet hamnar.

Ang. byte av forumlösning. Jag tycker att det vore trevligt att kunna uppgradera men ser en stor förlust i att kasta historiken (dvs alla gamla inlägg). Jag har sökt lite och inte hittat nåt färdigpaketerat sätt att exportera datan i nosigs nuvarande forum. Det är klart att det går att handjaga men det är inte säkert det är enkelt.

Själv är jag mer för SMF (Simple Machines Forum) än PHPBB2. Men det är ju en smaksak. Kolla in novelairs (nauwas) forum för smakexempel på SMF om ni är nyfikna.

mvh Jens

länk: http://www.novelair.com/forum
snappahead

Subroc

alla idéer som tryggar nosigs fortsättning är bra idéer.
även om jag inte är hyperaktiv här så är ändå nosig en fast plats i mitt annars planlösa surfande.

ctrl

QuoteOriginally posted by griffin

Ang. byte av forumlösning. Jag tycker att det vore trevligt att kunna uppgradera men ser en stor förlust i att kasta historiken (dvs alla gamla inlägg). Jag har sökt lite och inte hittat nåt färdigpaketerat sätt att exportera datan i nosigs nuvarande forum. Det är klart att det går att handjaga men det är inte säkert det är enkelt.

länk: http://www.novelair.com/forum

Kan inte detta lösas med min första tanke... att vi har en låst backup av det nuvarande forumet, länkat från det nya. liggande på nån wm/mvp image. IOM att den i så fall blir låst och flera har backupen så behöver det inte vara en sådan stor sak att ta ansvar för den under en kortare eller längre tid... det blir enkelt att skicka vidare staffetpinnen.
Control
87th Stray Dogs VFW

Rivvern_

Kan man inte göra såhär..

Starta ett nytt forum. Lås det gamla forumet och flytta det till samma server. Fixa en länk så man smidigt kan hoppa över i det gamla. Om man vill fortsätta på någon tråd så är det ju bara att börja med att posta länken till det gamla och fortsätta där..

En idé iaf.

EDIT: Jag tycker nog Phphppp pippi verkar vara ett trevligare forum.

EDIT2: Läste nog din post undermedvetet eller nåt control.. Menar vi samma sak?

Fluff

Angående historiken så har vi hyfsade förhoppningar om att kunna lyfta över befintliga data inklusive användarinfo från nuvarande (detta) forum. Vi har dock inte testat något ännu så det är svårt att lova något.

Sen blir det nog phpBB eftersom det är den som vi har någon erfarenhet av att drifta sedan tidigare. Dessutom verkar de vara ganska nära en RC1:a på phpBB3 som har en del trevliga nya funktioner http://area51.phpbb.com/docs/features.html .

Odi profanum vulgus, et arceo

Horizon

QuoteOriginally posted by Fluff             Angående historiken så har vi hyfsade förhoppningar om att kunna lyfta över befintliga data inklusive användarinfo från nuvarande (detta) forum. Vi har dock inte testat något ännu så det är svårt att lova något.

Sen blir det nog phpBB eftersom det är den som vi har någon erfarenhet av att drifta sedan tidigare. Dessutom verkar de vara ganska nära en RC1:a på phpBB3 som har en del trevliga nya funktioner http://area51.phpbb.com/docs/features.html .

Lägger min röst här.

Edit: Går det inte att fixa låter ctrl's idé bra.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

griffin

Jamendåså, då var det ju i praktiken klart. Lysande säger jag!
snappahead