News:

No significant change

Main Menu

ArmA MP test 28/12 21:00

Started by Control87th, December 28, 2006, 18:12:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dubble0zero

Om du håller in höger musknapp så zomar du in i siktet så att det blir som OFP...
AIn vart bra när vi ställde ner den lite, och det funkade riktigt bra...
Nätkoden var skapligt stabil, det krånglade när man skulle välja vapen, om man var flera som försökte välja samma vapen samtidigt så verkar nån bli utslängd...
Kartan är irriterande, enligt KC så har det med terräng strömningen att göra...

På det stora hela så måste jag säga att det är bra, inte sämmre än OFP på nått förutom kartan egentligen, och bättre på en massa olika sätt (väldigt mycket bättre grafiskt)...

Men det kräver ju sin dator för att funka bra på högre inställningar...
...000... =)

Rivvern_

Horizon

Tack för tipset 00, den funktionen hittade jag efter en stund, men det var inte riktigt det jag menade. Jag menar "aim down the sight" som tex i Call of Duty 2 (har inte spelat ettan), eller som när man tryckte... hmm, vänta lite... *startar spelet*... ahh, "v" var det ju. :D

Eller vänta lite igen... testade bara med SAW, igår var det M4'an jag förbannade. Ska testa med den också.

Nä, det funkade inte som jag ville med M4'an. Jag vill bara ha siktet i helskärm.:-(
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Control87th

Långt från perfekt men bättre än jag väntat mig och bättre än OPF (AI)...

Ikväll, redan vid 19?
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW

Horizon

Testade på en annan onlineserver idag och det gick bättre än igår. AI var iofs grymt svår, men jag lyckades sänka ett gäng av dem med min SAW. Jag tänker bara skjuta ksp tills de fixat det dumma siktet till M4'an. :)

Hade gärna varit med ikväll, men ska på bio vid 18-tiden. Kanske senare när jag kommit hem.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Rivvern_

Dubble0zero

Alltid redo... :)

Horizon: Ok, du menar att du vill att det ska bli som kikarsiktet i OFP?
...000... =)

granQ

nej han menar det skall vara som rödpunktsiktet i SFP och att kartan skall funka utan lagg så man faktiskt vågar använda den och ha nytta av den.

(ett tips som inte funkar för mig, tänk att lagget med kartan är den realistiska fördröjningen det tar att böka med den)
http://www.granq.se Mitt egna krypin.
http://www.anrop.se Mer soldater, mindre flyg :)