ArmA MP test 28/12 21:00

Started by Control87th, December 28, 2006, 18:12:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

KeyCat

QuoteOriginally posted by granQ


            nej han menar det skall vara som rödpunktsiktet i SFP och att kartan skall funka utan lagg så man faktiskt vågar använda den och ha nytta av den.


(ett tips som inte funkar för mig, tänk att lagget med kartan är den realistiska fördröjningen det tar att böka med den)

Eller skaffa mer och snabbare RAM minne (och eventuellt) kör med "-maxmem" parametern ;)

Och om du menar det "semitransparenta" rödpunktsiktet i SFP så föredrar jag faktiskt personligen det som presenteras i ArmA betydligt mer.

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

Horizon

Öh, SFP vet jag inget om, men när vi har kört missions i OFP på senare tid har man kunnat få en M4 med ACOG eller vad det heter och då blir det som ett stort kikarsikte i skärmen när man trycker "v". Nu håller gubben bara upp det lite framför ansiktet och man kan se saker på sidorna också, men att sikta inne i siktet blir svårt eftersom man ser så dåligt där. Jag vill att saker ska vara som förr! :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

KeyCat

#18
Bara att inse Horisonten...även du är medlem av GGG! Längtan till hur saker och ting var förr är det som avslöjar dig :D

Vapnet med rödpunkt har inte den typen av sikte du menar men om du väljer den med M203 granatkastaren så tror jag du får vad du önskar.

Vill bara understryka att jag definitivt inte menade något negativt om SFP i övrigt, det är en av de få moddarna jag fortfarande har installerat i OFP. Gillade bara inte när saker var halvgenomskinliga men det är tydligen en smaksak...

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

granQ

#19
ingen orsak.. själv kan jag tycka att sfp rödpunktssikte tar en jävla massa plats på skärmen, så blir oftast något annat vapen men är en fröjd använda med tex KSP 90.. :)

tyvärr hjälper det typ inte med den snabbaste datorn, ArmAs "streamtechnology" sak skall viserligen göra spelet snyggare, men fanns fördelar med OFPs "läs in allt och ha allt", tex blev det inga nämndvärda "slow downs" för att man teleporterade sig till andra sidan kartan..

tex vid respawn, kameror (om du nu har kvar sfp, kolla in vaktbåset vid huvudingången till muskö, där kan man kolla på några övervakningskameror tjafs.. hade varit segt i ArmA tror jag)

(för referens för alla ni som inte vet vad vi snackar om.. om någon vill får dom gärna fixa screen på arma's sikte)
Vanlig


Sikte uppe


känner mig lite som gubbe också då med mina höga 22.. lite som falcon4 fortfarande är bättre än Lomac, trots all grafik i världen..

och OFP har jag mer roligt med just nu än med ArmA demot, dock får jag tacka ArmA för livade upp OFP. denna veckan har vi kört kanske 3-4 timmar sammanlagt..

back on topic, släppts en 9 mb stor patch till demot. Stöd för dedikerade nu och möjligen lite prestanda fixar även för klienter.. skall pröva imorgon.

ftp://www.flashpoint1985.com/ArmA/DediServer/ArmADemo103_5110.zip
http://www.granq.se Mitt egna krypin.
http://www.anrop.se Mer soldater, mindre flyg :)

Control87th

#20
QuoteOriginally posted by Horizon
Jag vill att saker ska vara som förr! :)

Hahaha, Horizon har också blivit en medlem av GGG.

Resistance is futile, join the dark side ;)


Edit, ääch, Keycat hann före. Hur som helst, jag och Saslam köpte Arma via nätet sent igår/tidigt i morse så tyvärr måste jag meddela att mina ArmaDemo dagar är över... Jag kör fullversion nu, nu är det lite tidigt efterssom jag bara kört ett testmission och ett litet coop innan jag träffade john blund men det verkar flyta på minst lika bra i fullversionen.
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW



Horizon

Vafaen, nu blir man ensam demolirare ett tag framöver. Får väl göra som vanligt och lyssna på vad ni andra säger om kvalisorten på fullversionen innan jag gör något köp.

Angående siktet så är det precis det sikte som granq visar som är det jag inte gillar (det understa).
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Slammer87th

Listen up GGG (control that is) ;)

Jag behöver instruktioner så jag kan lira även fortsättningsvis, var handla, hur patcha :)

/slammer

Control87th

#23
http://82.182.72.48/nosig/read.php?TID=4389

Jag och Saslam köpte den tjeckiska, 2,7GB att tanka, tog ungefär en timme för mig. Sen behöver du 1.02 patchen http://www.armedassault.com/downloads.html och languagepatchen http://www.flashpoint1985.com/cgi-bin/ikonboard311/ikonboard.cgi?s=cf2643f736a66a50bd71b1911101b815;act=ST;f=64;t=54593

Betala, ladda ner, starta och mata in cd key... sen vart det lite olika, jag avlsutade, patchade till 1.02, startade igen och fick då activera (reaktivate) därefter avsluta, körde språkpatchen och startade sedan....

Saslam och Keycat fick (reaktivate två ggr)
Under installationen kommer det upp först en checkbox som frågar om du vill installera för alla anv. rek att inte ha den ikryssad, sist kommer två rutor om läs readme och starta... jag hade dem ej ikryssade.

Keycat hade nått DX-problem som kanske berodde på att andra armaversioner varit installerade tidigare, jag tog bort armademot och rensade sedan registret från allt arma innan jag installerade
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW