Armed Assault finns att köpa on-line nu!

Started by KeyCat, December 01, 2006, 22:12:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

KeyCat

För er som inte vill vänta på den Engelska EU/UK releasen 2007-02-17 så kan man nu köpa Armed Assault för direkt nedladdning on-line (OBS! går att modda till Engelsk)...

Tjeckisk version rekommenderas dels pga att den är 2 EUR billigare och dels pga att man i stort sett köper den direkt av utvecklaren (i.e färre mellanhänder > mer pengar till BIS)!

 Köp Armed Assault - Tjeckisk version här! (40.00 EUR)

 Köp Armed Assault - Tysk version här! (42.00 EUR)

 Info om hur du ändrar till Engelska finns här

Vill också tillägga att nuvarande version av ArmA innehåller en del buggar. Om du inte har tålamodet/överseendet med detta rekommenderar jag att du ligger lågt och inväntar den större Engelska EU/UK releasen 2007-02-17!

Armed Assault 1.02 review @ Gaming Target

Här är en ganska balanserad user review som kan vara bra att läsa innan du beslutar dig. Ger också en liten inblick i vilken HW som krävs...

My Armed Assault 1.01 review by Para_Bellum @ SimHQ forums

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

Rivvern_

#1
Jag har tankat hem en testkopia. Eftersom jag väntar på den europeiska versionen så betalar jag hellre för den.

Jag har den tjeckiska versionen och är hittills ganska nöjd. Grafiken är härlig och inte för svårdriven. Jag behöver ju dock rusta upp grafikkort cpu och minne men så farligt är det inte. AI:n tycker jag väl är den sämre av förbättringarna. Lite snudd på PPP problem. Vapensiktena är underbara. 3d sikten.

De har lagt till många olika kontroller. Tex 2 klick på höger musknapp tar upp siktet. Hålla in högermusknapp för "reveal". Allt detta är dock inte bra men man har ju möjligheten att ändra kontrollerna.

TrackIR funkar bra. Vågar inte säga mer för jag har legat i sängen och spelat och ni förstår själva hur smidigt det blir. Men det är lite surt att ha TrackIR på en slö burk då det blir lite hackigt. Man måste ju även vänja sig vid FPS spel.

Väldigt dåligt med fordon men det var ju ingen nyhet.

Väntar på europeiska versionen nu!

EDIT. En MYCKET dålig sak enligt mig är att de envisas med Starforce. Orka... Vet inte hur det blir med UK releasen.


Control87th

Bra review! Tyvärr innebär det att jag verkar göra rätt i att vänta på både patchar och en snabbare dator :-/

Det finns dock en sak som snabbt skulle rädda det hela och det är om det blir ett populärt MP-lir som BF vilket skulle innebära att man inte behöver bry sig om:

"Another point that needs to be covered is the AI. The little soldiers in ArmA often only seem to come in two different flavours: stupid and blind as a rock, or deadly snipers that kill you with assistance of the force the moment they sense your presence.

Sometimes, especially in cities, you'll see enemy soldiers running past you, happily ignoring you and you squad. At other times they kill you from 200m with the first shot while you're hiding behind some bushes."

--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW



granQ

min tanke är att göra en populär (varför satsa på något mindre).. "Bf2" mod.. plocka allt som är skoj i bf2 och få in i ArmA.. snabbare gameplay än vanliga ofp och enklare spela "standalone" utan hitta rediga vänner och ha breifing med.. men ha kvar ofps realism och på en del banor även nyttja storleken, tex kan man ju låta flygplan få flyga över hela ön medans markfordon tvingas vara inom ett mindre område.

ArmA kommer troligen rocka om något år.. och gör som dig, köper spelet senare (så snart i butik i sverige), men skiter i tyska versionen.. och jag är ändå den kanske mest OFP nörden på forumet..
http://www.granq.se Mitt egna krypin.
http://www.anrop.se Mer soldater, mindre flyg :)

Lo pan

en "Hold checkpoints" som i F2 mod till ofp/arma skulle vara grymmt kul, har inte stött på nån sån än
Biostar TP35D2-A7 - C2D E 6550 @ 2,7 Ghz - 2 Gb PC5300 DDR2
Geforce 8800GTS (650/880)

predator

#6
tankas hem nu :D (senare) klar nu, funkar strålande, tack till keycat , salsam, control för vårt lilla krig inatt , nu krävs bara en nyare dator så man kan skruva upp grafiken, funkar förvånandsvärt bra för att vara min sunk burk .

AMD 2500+  1gb 333 , 128mb 6600gt AGP

Rivvern_

Tankas nu.. Vad ni ska övertala folk då!! 360 spänn åt skogen!!      Nyckelkatten! Du är skyldig mig 300 spänn om det inte är kul  :D