Force on Force: Nu är det dags!!!

Started by zebra, September 21, 2006, 22:41:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

zebra

Det var snabba ryck Lupson.

Lupson , Passer , Björne.

Filen är skickad till er.

z :)

Control87th

magnus.sandqvist tja efterssom alla andra är paranoida ... telia.com :D
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW



zebra

För den som är "paranoid"..
Maila adress till
alessandro.haln@telia.com

;) z

ft

Få se... grönkläder helgen den 7/10. Grönkläder i helgen. Segelflygledare helgen den 14/10. Flyttar den 1/11...

Sorry boys, ni får klara er utan mig!

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Bax

Bax
87th Stray Dogs VFW


zebra

Hallå gubbar,

Ni som fått era scheman kan väl försöka få in dem under veckan.
Vill försöka sammanställa för att se hur många vi blir och sedan meddela
italienarna.

Loke och Redriver,,, kommer in vara med??

z.

zebra

Hej gubbar,

Drygt en vecka kvar och tyvärr så visar sig det svenska intresset vara "skit"-lågt.
Synd med tanke på hur positivt det verkade i somras.  Men då vet man till nästa gång,,, och fler gånger blir det eftersom det verkar vara stort intresse hos spaggarna. En andra community har visat intresse men italienarna valde att begränsa antalet till 6-8 piloter. Men då blir det inte på nationell nivå, utan på europeisk nivå.

På den svenska sidan är vi för tillfället 3 full-tids flygare och en (Control) som tillkommer under söndagen.  Får nog säga att jag lite besviken. :-/

Ni som har anmält er till denna session kan väl se till att höra av er. Ska ni vara med eller har ni lagt ner det?  Jag väntar fortfarande på scheman från er så att man kan börja planera "strategin". Frågan är hur strategisk man kan vara på 3,5 pers.

Tanken är dock,,,

Offensiv strategi (4 stadier)
1) Reka FLOT och bekämpa luftspaning/luftförsvar (EWR's)
2) Fokus genom A-G attacker mot ett specifikt område över FLOT för att se hur Fi-sidan reagerar (de flyttar ev. luft-försvar till området)
3) (Om Fi reagerar) Fokusera A-G attacker mot nytt område över FLOT för att öppna en korridor (in/ut-passage mot Fi logistik)
4) Slå mot logistiska (poänggivande) mål.


Defensiv strategi:
Vi saknar bemanning så luftskyddet uteblir till viss del.  Men tanken var att ständigt
ha en Barcap i luften eller i beredskap.


Kom igen gubbar,,, se till att få in era scheman!!!

z.



Control87th

Jo intresset är begränsat, det är bara att konstatera. Något jag reflekterade över efter sista halmstadsLANet är att vi hade varit lika många, men fler dedikerade Falconlirare om vi kört med ett StockholmsLAN så som var tanken ett tag. :-OO

Har vi ingen Falconlirare med tillgång till lokal i Örebro (Som verkar vara ungefär mitten av FalconSverige) :p
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW