News:

No significant change

Main Menu

Open falcon

Started by josh, August 19, 2006, 22:21:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

josh

Så... Tänkte öppna pandoras ask här också. Open falcon verkar ha läckt ut, finns på thepiratebay.org. Någon som har tänkt att testa det eller ?

/Josh

Rivvern_

Jag provade. Och det är ju inte lika stabilt som Allied Force. Men med Klickbar och zoombar 3d pit så är det underbart. Till skillnad från AF så kan man faktist använda många instrument i 3d pit. Dogfights blir härliga. Sen har vi ju snyggare rök, snyggare terräng. Ljudet är dock helt värdelöst enligt min mening. När man skjuter akan så låter det som man sätter på symaskinen och motorljudet är inget att hurra för.

Kommer testa lite mer idag. Multiplayer delen vet jag inget om dock. Men i mitt tycke så är Allied Force "the way to go".

F16_Filur

Tankade också ner den, tack! Men vad har hänt med deras sajt http://www.openfalcon.org/ ?

Control87th

Det är en läcka som lett till att OF åtminståne tills vidare upplösts...
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW



Andreas

Ja en av förutsättningarna till att dom skulle få fortsätta göra det dom gjorde, var väl att dom inte skulle släppa någon version "fri".
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

Control87th

Så vitt jag vet:

OF har aldrig fått något, aldrig haft några deals. De har helt enkelt fortsatt programera och genom att låta mirv släppa en och annan video testat om LP eller annan skulle reagera.

De har väntat med spänning på att FF4 skulle släppas återigen för att se om någon skulle reagera.

De har helt enkelt programerat och väntat... i förhoppningen om att någon gång våga släppa det (kanske för att LP licens gått ut, för att någon licensinnehavare säger ok... eller av annat skäl)
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW



Control87th

Vad jag hört är att den läckta versionen är rätt ny, men en "instabil" version med flera "nya" funktioner som inte testats ordentligt
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW



Andreas

Ok, my bad. :)


Skjuter från höften igen :D
Nån från OF skrev på Frugals att det var version 4.1 som läckt ut, och att 5.x fanns bland utvecklarna. Fast det säger å andra sidan någon om vad det är för skillnad mer än ett nummer.  
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO