News:

No significant change

Main Menu

Open falcon

Started by josh, August 19, 2006, 22:21:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

zebra

Sorry,, jag är lite trög,,, men vad är Open Falcon? :-OO  Är det
den kommande kommersiella versionen, även callad Falcon 5???

z

griffin

zebra. Jag tror det behövs en whiteboard på minst 4x2 meter och en god stund för att rita upp förhållandet mellan alla olika falconversioner. Jag tappade fotfästet nån gång efter eFalcon och FreeFalcon eller vad det nu var.... :D

Nån som kan förklara? Falcon 4 for dummies, please? :D :-OO :p
snappahead

Andreas

MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

Control87th

Du måste skriva större för att täcka upp en stor WB :D


RP---- - -- -   ------ spillrorna blev Free Falcon

eFalcon - SP - delar av SP blev också VO --- SP  (VO försvann) - fick tillskott och blev BMS --- delar av BMS plus nytt blev OF

Små delar av SP blev OIR som utmanövrerades av LP(AF)

Av vad jag känner till så finns det nu:

- en spillra till Free Falcon
- AF med ett gäng personer jag inte vill ha med att göra (med de levererar en stabil och laglig Falcon)
- En upplöst men kanske kan komma tillbaka SP
- OF under trolig upplösning

Sen finns det andra som kanske mer idemässigt än kodmässigt kommer från Falcon4, men de får nog visa något innan jag nämner dem.


--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW



Control87th

Hm, glömde lite....

RP---- - -- - ------ spillrorna (främst RP avhoppare från UT) blev Free Falcon

Förrädare från BMS/UT(RP människor) släppte Cobra1 som fungerar med FF

eFalcon - SP - delar av SP blev också VO --- SP (VO försvann) --- små delar av RP kom in och det blev F4UT ----- fick tillskott och blev BMS --- delar av BMS plus nytt blev OF

Delar av VO fortsatte i lönndom och blev LP(AF)

Små delar av SP blev OIR som utmanövrerades av LP(AF)
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW



zebra

Control...

Varför vill du inte ha att göra med AF-folket?

z.

ctrl

I korthet därför att de använder material (även om de själva påstår motsatsen) och erfarenheter från VO tiden utan att ge minsta cred till de i VO.

Sen att de kom in och köpte rättigheterna trots att de visste att BMS precis skulle få rätt att köra vidare som ett opensource projekt. MAO. utan Graphsim/Lead pursuit så hade Falcons framtid varit säkrad för evigt.
Control
87th Stray Dogs VFW


Rivvern_

Jag vet ju inte alla fakta men allt det där BMS:andet är inget för mig. Bara massa krångel. Hurra för Allied Force..