News:

No significant change

Main Menu

Flaming cliffs köpes

Started by Sticky, July 28, 2006, 21:06:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rivvern_

Tack ändå! Men jag får vänta lite nu. Köpte lite grejjor idag.. 7500:- ugh...

Sticky

LOL jag såg din sig nu, om du vill bojkotta starforce ska du inte köpa FC...

Jotte

RR är en man med....mobila principer.....:D

Rivvern_

Jag säger som så här. Jag köper ABSOLUT INGET, med Starforce på. Dock så är detta ett undantag. Jag vill nämligen satsa på LOMAC+FC+BS. Och då har jag inte så mycket val... Jag kommer försöka använda alla medel som finns för att få in spelet utan Starforce. Men jag vill ha det..

Sticky

Okej, men om du lyckas med det får du gärna tala om hur du gjorde, för jag har inte installerat FC själv ännu, för jag har daemon tools och en massa andra piratggrejer på datorn och jag har hört att starforce knullar datorn då. Jag behöver den datorn felfri... Så jag tänkte vänta tills jag får en ny ren snabb dator innan jag installerar det. Dessutom finns det massvis med kampanjer till 1.02 som jag inte flygit ännu, tänkte klara dom först innan jag byter version.

Men om du vet ett sätt att installera det utan starforce vill jag gärna höra :)

Control87th

Sorry om jag bränner in i denna tråden... men om någon vet hur jag får in SHIII utan starforce så är jag mycket intresserad. Mitt original har stått i hyllan länge nu, jag tankade en pirat men såvitt jag förstår så "lurar" den starforce men installerar lik förbannat skiten :-/
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW

Phlerp

QuoteOriginally posted by Sticky

... för jag har daemon tools och en massa andra piratggrejer på datorn och jag har hört att starforce knullar datorn då.

Kan någon en gång för alla klargöra hur det verkligen ligger till med detta. Det är så mycket rykten och hörsägen kring detta att man snart inte vet vad man kan lita på.

Fakta är ju att man kunnat påvisa att vissa fått lite problem med en del program när starforce är installerat men i de flesta fall blivit av med dessa problem när de kört program för att ta bort starforce, och i värsta fall blivit av med problemen efter en ominstallation av datorn.

Mindre belagt är att en del påstår sig ha fått hårdvaruproblem och vissa påstår till och med att CD-brännare och liknande fysiskt påverkats. Här är det dock lite sämre med verifikation av att det verkligen är starforce som är ansvarigt. CD-brännare går ju faktiskt sönder av sig själva och ingen verkar ha kunnat återupprepa situationen även om många benhårt hävdar att det inte kan vara något annat än SF som är orsak till problemen.

Sedan finns ju all hörsägen om vad SF orsakar. Folk som hört att deras syskon, kompis, moster, hund, katt eller annan bekantskap som de litar på till hundra procent kan bevisa att deras skärm smälte ihop till en liten plasthög av SF, och när man studerar det lite närmare visar det sig att de i sin tur egentligen hört det av sin flickvän, kompis, hund eller katt som de litar på till hundra procent.

Jag tycker inte om SF eftersom det är ett virusliknande program som jag inte bett om att få installerat och som gör saker med min dator som jag inte vill att det ska göra, även om mycket av det som det påstås göra uppenbarligen inte går att bevisa. Naturligtvis kan jag låta bli att installera program som har SF och det har jag gjort hittills. Men nu är jag riktigt sugen på att skaffa Flaming Cliffs och senare Black Shark, och vill därför ha svart på vitt vad jag kan räkna med att SF gör med min dator.

Kommer jag tex få problem med Daemon tools? Kommer jag inte längre kunna bränna skivor med Nero? Kommer mitt grafikkort brinna upp? ;)

Sticky

JAg vet faktiskt inte phlerp, jag har inte letat upp info om starforce, bara saker jag läst om i forum, dvs bara rykten, men jag kan inte ta den risken, för den datorn får inte börja strula. Så jag fegar och väntar tills jag har en ny dator. Jag har ju planerat att köpa en ny dator länge, ska vänta några månader till, tänkte skaffa mig nåt liknande vad den här killen har, men bara ett grafikkkort: http://forum.lockon.ru/showthread.php?t=18495