News:

No significant change

Main Menu

Flaming cliffs köpes

Started by Sticky, July 28, 2006, 21:06:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Jotte

#16
Kan "vittna" om att efter det att jag installerade Silent Hunter 3 (StarForce infekterat) så gick min DVD-brännare bara på halv hastighet när man skulle bränna DVD och CD. Att den skulle ha "gått sönder av sig själv" betvivlar jag starkt. Detta är något som andra också upplevet just i samband med installation av SH3.

Rivvern_

QuoteOriginally posted by Phlerp


Jag tycker inte om SF eftersom det är ett virusliknande program som jag inte bett om att få installerat och som gör saker med min dator som jag inte vill att det ska göra, även om mycket av det som det påstås göra uppenbarligen inte går att bevisa. Naturligtvis kan jag låta bli att installera program som har SF och det har jag gjort hittills. Men nu är jag riktigt sugen på att skaffa Flaming Cliffs och senare Black Shark, och vill därför ha svart på vitt vad jag kan räkna med att SF gör med min dator.


Du tog orden jag har i huvudet! Håller med totalt Phlerp!

Phlerp

QuoteOriginally posted by Jotte

            Kan "vittna" om att efter det att jag installerade Silent Hunter 3 (StarForce infekterat) så gick min DVD-brännare bara på halv hastighet när man skulle bränna DVD och CD. Att den skulle ha "gått sönder av sig själv" betvivlar jag starkt. Detta är något som andra också upplevet just i samband med installation av SH3.

Är detta en permanent förändring eller något som du fått att återgå till normalt efter avinstallation av starforce?
Vet du om de är det mjukvarurelaterat eller hårdvarurelaterat? Dvs är det brännarprogrammet som får problem eller är det verkligen brännaren som beter sig annorlunda?

Jotte

Tja eftersom starforce ligger kvar med grejer även när man har kört dess avinstallation så hjälpte inte det. Har testat det en gång. Lösningen är format c: , nästan, för at bli av med det. Om det är brännaren eller Nero som får problem är för mig ointressant i sak. Deras jäkla skitprogram ska inte inverka i hur snabbt jag kan bränna skivor och det är just vad starforce orsakar.

Control87th

Kan flika in med att mina problem försvann efter att jag avinstallerat SF, mao inga hårdvarufel orsakades. Den kan ha bråkat med firmvare eller drivrutin till DVDn, för jag tvingades uppdatera firmvare för att allt skulle fungera igen. (Det finns dock en viss sannolikhet att detta berodde på att jag bytte märke på DVD-R skivor...)

Aldrig mer... men jag saknar faktiskt SHIII... nåja, låter som om IV inte är så långt borta.
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW



Phlerp

Pilla med firmware är något jag gärna avstår. Det faller för mig in i kategorin hårdvaruproblem. Även om det ju är mjukvara så är det ju mjukvara i hårdvaran vilket i mina ögon gör det till ett hårdvaruproblem. Att SF skulle orsaka "riktiga" hårdvaruproblem, dvs mekaniska fel eller liknande är väl inte speciellt troligt, även om det ju faktiskt går för mjukvara att orsaka förslitnings eller belastningsskador på hårdvara ;).

Att den bråkar med firmware är för mig tillräckligt för att avstå från spel med SF. Fast så har vi ju det där emd bevis. Du skriver ju själv att du inte faktiskt VET 100% att det var SF som bråkade med din brännare.

/Phlerp - nu än mer förvirrad angående StarForce

Jotte

QuoteOriginally posted by Phlerp


            Pilla med firmware är något jag gärna avstår. Det faller för mig in i kategorin hårdvaruproblem. Även om det ju är mjukvara så är det ju mjukvara i hårdvaran vilket i mina ögon gör det till ett hårdvaruproblem. Att SF skulle orsaka "riktiga" hårdvaruproblem, dvs mekaniska fel eller liknande är väl inte speciellt troligt, även om det ju faktiskt går för mjukvara att orsaka förslitnings eller belastningsskador på hårdvara ;).

Att den bråkar med firmware är för mig tillräckligt för att avstå från spel med SF. Fast så har vi ju det där emd bevis. Du skriver ju själv att du inte faktiskt VET 100% att det var SF som bråkade med din brännare.

/Phlerp - nu än mer förvirrad angående StarForce


Phlerp den tveksame, Jesu 13:e lärjunge. :P :D
Det är lite väl mycket sammanträffande att dessa fel skulle ha uppträtt hos ett flertal personer utan att ha med den lilla gemensamma nämnaren SF att göra. Fast om du vill ha domstolssäkra bevis får du nog vänta väääääldigt länge, om du inte är beredd att ta en chans och skaffa dem själv. ;)

Control87th

Mm, det är ju inte så att jag frivilligt installerar skiten igen för att verkligen verifiera vad det konkret ställde till med :-OO

MEN vad jag anser är bevisat, är att med SF installerat så fungerade en massa saker dåligt.
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW