News:

No significant change

Main Menu

Swedish Battle Camp

Started by Andreas, May 15, 2006, 15:29:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Andreas

Den 20:e ska jag ner till Sthlm för att den 22:a genomföra en laseroperation av mina ögon. Tänkte passa på att besöka SBC under lördagen, och tänkte höra om det är fler från Nosig som ska dit?


Programmet för lördagen: http://www.mil.se/attachments/programblad_sthlm_2.pdf
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

Dubble0zero

Hmm... det är nästan så att man skulle åka på detdär...
Det är ju flygdag här i västerås den 21a, så det kan bli en fullspäckad helg...
Men, jag vet inte.. har inte bestämmt mig angående Swedish Battle Camp än...
...000... =)

Andreas

Ja för dom som ska dit så hittar ni mig runt hkp 9, 14 och 15... :D
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

SledgeHammer

Av ett visst skäl tänker jag INTE åka på SBC.


Skälet är min före detta flickvän (fortfarande någon månad kommer vi att vara sambos). Hon har, som en del kanske vet, varit i Bosnien som en del av EB03. Under tiden där har hon ensidigt kommit fram till att det nog faktiskt inte funkar mellan oss (inte ett ljud till mig trots 10 dagars leave i december och en kortleave till budapest i januari). hon har tom inlett ett nytt förhållande under tiden. Hon var signalist/stabsbiträde och personen som hon numera har ett förhållande med var EB03s sambandschef (just det, hennes chef).


För att förtydliga mig lite. För mig är det här två olika problem.

1. Att hon öht kunnat göra så här...utan att ens prata med mig. *suck*

2. Att en person i chefsposition (yoff med kaptens grad) kunnat tillåta sig att inleda ett förhållande med någon i sin underställda personal som han vet inte har avslutat sitt förhållande hemma i Sverige och att det inte på något sätt betraktas som ett problem.


Nummer 1 är mellan henne och mig. Nummer 2 ställer till det lite för mig vad gäller förtroende för FM och personer i militär chefsposition. Kanske är det bara jag som är nojjig men all min militära och civila chefs/ledarskapsutbildning talar om för mig att sådant SKA man inte syssla med som chef.

Så, då har jag fått det sagt också. Nu vet ni varför jag varit/kommer att vara lite extra inaktiv här på forumet.
Mvh  - Stefan -


Mupp

Sledge -> Ajajaj, det var inte kul, jag förstår bitterheten. Tyvärr är det väl så att det finns stolpskott i alla befattningar, både bland flickvänner och officerare (inget illa ment vare sig åt ena eller andra hållet). Inte för att det blir lättare av det då...

Övriga -> Jag ska dit och vara barnsligt upphetsad av samma anledning som Andreas. Tänkte även försöka ta mig till Västerås, vad är det som händer där för en som inte vet? Jag har bara snappat upp ett rykte nånstans, jag vet inte ens varifrån jag fått det.

Andreas

Tråkigt att höra Sledge! Kan tyvärr bara hålla med Mupp i det där med stolpskott.

Om du ändrar dig så vet du var vi finns...
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

SledgeHammer

Ingen fara, jag har två bröder som är officerare så jag har inte helt tappat förtroendet för den gröna firman. Däremot är det redigt tillbucklat.

Däremot har jag på sistone fått höra så mycket om hur det går till på missionerna att jag inte har lust att träffa sånt folk på ett tag. Ska ni eller anhörig iväg på en utlandsmission så är mitt tips att noga, NOGA tänka igenom och diskutera igenom saker och ting innan. Det trodde jag att vi hade gjort men tydligen inte.
Mvh  - Stefan -


ft

Beklagar, Sledge... fy fan vad lågt gjort!

Tycker iofs inte FM (eller andra arbetsgivare) har att göra med vad de anställda gör på fritiden så länge det inte menligt påverkar arbetet.

Vad gäller SBC kan jag varmt rekommendera det. Jag var ner till Malmö med mitt HV-förband och det var väldigt väl arrangerat! Ta gott med tid på er, vi fick bara två och en halv timme och det var för lite. Ta med lättare förtäring och vatten - det var mil av kö till alla ställen som sålde något. Lite extra roligt var det såklart att gå omkring i m/90, man får lite bättre bemötande då. Dock räckte det bättre bemötandet inte för att få gå förbi kön i Thorstens portabla bastu, även kallad Sk60-simulator i tält... :)

Uppvisning av Archer, våldsam landstigning i fruktansvärda tre knop, pangpang från korvett, en massa Ak, ksp och ett gäng Grg-bumpor. 39:or och Hkp 4 ovanför, stridsfordon (dock drog de inga skott! X-( ), inbrytning i hus. Trumslagarkåren var näst mest imponerande, Armens Lejon mest imponerande - årets uppvisning är BRA.

Det som saknades var HV och frivilligförsvaret, som omnämndes i en skamsen mening.

Det är nog rätt grepp att ta. Medvetenheten om vad HV och FM kan göra har gått ner bland den breda allmänheten

Ni som har chansen, åk dit och nörda. Det kostar inget utom resan.

Och ja, man får klättra på fordonen. Hitta någon unge ni kan låtsas ha vårdnaden om... ;)


Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus