News:

No significant change

Main Menu

Starforce

Started by Control87th, January 02, 2006, 21:36:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

F16_Filur

Men var finns denna FC_crack då?

griffin

Nja, om jag visste var den fanns skulle jag inte nämna det här. Men jag kan med ganska stor säkerhet säga att det inte finns nån för FC. Och det finns heller ingen generell crack/lösning mig veteligen.

Så, intressant nog, SF har löst uppgiften... man bryr sig inte om att cracka SF-skyddade spel som inte är jättebreda... det är inte värt det.  Jag har inte sett nån release på FC sen den kom och jag har tittat noga, för både flygsimmar och hur det går för Star Force intresserar mig...
snappahead

KeyCat

Lista över StarForce skyddade spel/simulatorer finns här...

http://www.similarities.org/starforce.html

Eftersom Flaming Cliff använder sig utav SF misstänker jag att även Black Shark kommer att ha det vilket kanske gör att man även skippar det??? Hoppas verkligen Armed Assault blir fritt från detta otyg!

Säger inte att utvecklarna/publishern inte har rätt att försöka skydda sig mot piratkopiering men StarForce är att gå ett par steg för långt... Dessutom måste man använda "specialverktyg" för att plocka bort det, det räcker inte med att avinstallera spelet.

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

KeyCat

En länk till om ni vill bilda er en egen uppfattning om (eventuella) problem med StarForce...

http://www.glop.org/starforce/

/Christer (a.k.a KeyCat)

KeyCat

Mr Jim

Obizzz>Skön ny bild :)

Angående Starforce, -"ITS THE WAY OF THE DEVIL" i sann Will Farrel-anda..skämt åsido, förstår inte varför man använder det..tycker om man nu vill ha skydd varför inte ha som Half-Life dvs uppdateringar eller liknande genom steam och om man vill köra online kontroll mot server med ens reggnummer tillhörande ens köpta spel..inga onödiga program och skit vilket jag klassificerar Starforce som.
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

Jotte

Steam är också väldigt duktigt på att slöa ner ens dator......

Mr Jim

Jo iofs, men man behöver väl inte ha på steam hela tiden? Har inte använt det mycket själv så jag ska nog inte lägga mig i egentligen. Har precis börjat hata ATI för deras Catalyst Control Center som jag avinstallerat och lagt in ATI tray istället, härligt med hjälpsamma nördar där ute!
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com