News:

No significant change

Main Menu

Starforce

Started by Control87th, January 02, 2006, 21:36:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Control87th

Säger bara "hata"

Aldrig mer ett spel med detta skit!

(Inga CD i spelarn krav, inget starforce.. inga jävla USB-dongels) Det kommer att bli enkelt i framtiden, bara att fortsätta köra på gamla suveräna Falcon4 :D
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW

KeyCat

Låter inte skoj :-/

Hur yttrar sig problemet? Har läst att en hel del fått strul medans andra klarat sig...

Förstår att de vill skydda sig mot piratkopiering men att ha drivisar som meckar runt på kernel level är ingen höjdare precis!

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

ctrl

Dels att systemet gått slött efter att ha kört silent hunter (nu avinstallerat) sen att jag fått coasters så fort jag försökt bränna DVD+R skivor på min ena dator.

Control
87th Stray Dogs VFW

F16_Filur

Undrar just vad som installeras på datorn med Flaming Cliffs cd-versionen? Första gången man klickar på genvägen (startar FC) så får man denna dialog:

En liknande kommer också efter 1.11. Jag tror det är en mycket mildare variant, som bara kollar en checksumma mot cdÃ,´n, än vad man får med den nedladdningsbara exeÃ,´n. Hittar dock ingen avinstallation i add-remove :-/.

Sen kan nämnas att det funkar att göra en avbild av FC-cdÃ,´n med CloneCD, samt installera en fungerande kopia, men Starforce-skyddet godtar inte en sådan mountad enhet. Känner nån till ett noCD-trick så hör av er här eller pmÃ,´a mig.

Obizzz

Star Force är så vitt jag vet inte knäckt men det går att gå runt det på diverse krångliga sätt jag inte ens orkat fundera på.
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

griffin

Nog är det väl knäckt men man har inte lyckats skapa nån generell lösning på att kringgå skyddet. Så än så länge gör SF jobbet; det tar lång tid att cracka så få spel släpps som piratreleaser av de som har SF och de som släpps dröjer innan de kommer.

Rätta mig någon om jag har fel.
snappahead

Obizzz

alltså det är ju knäckt men jag menar som du säger att det finns inget generellt crack som fungerar till alla spel som använder det och man får knäcka det igen vid varje ny patch osv
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

griffin

snappahead