News:

No significant change

Main Menu

ArmA Progress Update

Started by KeyCat, December 02, 2005, 20:53:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

KeyCat

ArmA kommer tyvärr inte med tomten i år men det är väl knappast speciellt överraskande...

 http://www.bistudio.com/presspages/ArmA_Progress_Update.html

Gillar dock view distance'n på de nya bilderna :D

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

Dubble0zero

...000... =)

Jotte


Control87th

Bara inte AI stridsvagnarna sätter skott i en så fort man kommer inom Viewdistance ;)
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW



granQ

QuoteOriginally posted by Control87th


            Bara inte AI stridsvagnarna sätter skott i en så fort man kommer inom Viewdistance ;)

glöm inte, även om det ser rätt nytt ut, så är det "egentligen" bara ofp 1.5..

hoppas inte folk bygger upp för mycke hype.
http://www.granq.se Mitt egna krypin.
http://www.anrop.se Mer soldater, mindre flyg :)

ctrl

Bara och bara... om de ska utveckla ytterligare 4-5 månader, har join in progress... mm. Så har man väl rätt att ha lite förväntningar på andra förbättringar.

Vad som behövs är konfigurerbar (utan att behöva moddning) av AI träffsäkerhet. Ett mer realistiskt avstånd som AI upptäcker fordon. Att AI skjuter på för aktuellt vapen realistiskt avstånd, helt ok om de skjuter med 50cal på 1200m men inte när de skjuter med en k-pist på mer än halvkilometern och desutom träffar 2 av 3 skott. Hoppas också att de lyckats göra nått åt perspektivet... avstånd i spelet stämmer inte med den upplevelse man får.

Nu kan det låta som om jag är oerhört kritisk mot OPF, tolka mig inte så. Att jag klagar är för att jag är engagerad, det finns så mycket potential i OPF.
Control
87th Stray Dogs VFW


Rivvern_

Jag önskar, om jag får säga så, snyggare gubbar/rörelser. Sen vill jag att det inte ska vara så stelt. Det ska kännas lite mjukare. Lite mer som COD2.. COD2 är ju underbart på den biten!

granQ

QuoteOriginally posted by ctrl
Vad som behövs är konfigurerbar (utan att behöva moddning) av AI träffsäkerhet. Ett mer realistiskt avstånd som AI upptäcker fordon. Att AI skjuter på för aktuellt vapen realistiskt avstånd, helt ok om de skjuter med 50cal på 1200m men inte när de skjuter med en k-pist på mer än halvkilometern och desutom träffar 2 av 3 skott. Hoppas också att de lyckats göra nått åt perspektivet... avstånd i spelet stämmer inte med den upplevelse man får.

går redan utan problem samt hur dom skall skjuta. Bis Ai gubbarna skjuter ogärna m203 mot gubbar medans sfp's inte har något emot att dra iväg en GRG rök mot gubbar/fordon..

Enda "nackdelen" är att sånt är så jobbigt att koda, SFP har "precis" gått igenom fixa mesta ljud fasen vad gäller vapen. Bara det innebar mindre forskningsarbete. att hitta bra värden på "spridning" är en annan grej.

Men det går få gubbar att endast skjuta enkel skott med PK på 20 meters avstånd och missa allt.. eller en kpist att skjuta och träffa allt på 1km.. det är en fråga om settings som är väldigt lätta för mods att fixa.

Titta på wgl, fdf vad dom gjort.


så möjligheterna finns där redan, frågan snarare om hur ofp designas.

Personligen tycker jag vapen ballistic, skademodeller i dagens spel är fullt tillräckliga och hoppas mest på funktioner som nedhållande eld och att ai reagerar på likande.

Gärna som Amercias army där man skjuter sämre om man blir beskjuten.
http://www.granq.se Mitt egna krypin.
http://www.anrop.se Mer soldater, mindre flyg :)