News:

No significant change

Main Menu

Vi vill faktiskt klaga!

Started by Mupp, November 02, 2005, 19:22:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mupp

Jag vill klaga på folk som mäter personvärde i antal poster. Jag kan för fan jag också ju, jag kanske bara inte orkar. Dessutom har jag läxa att göra.

För övrigt hade jag förträngt den här porrskandalen lite längre upp här. Jag tycker det kan anses bevisat att granQ faktiskt surfade porr han med. Det brukar vara så. Det har jag läst.

Mupp

Aldrig, aldrig, aldrig, aldrig mera matstat! Och jag klagar inte, jag är glad, såhär glad har jag nog inte varit sen nån gång sensommarn/tidiga hösten 1979, då jag vann min hittills enda farttävling. Eller jo, det har jag naturligtvis, men jag har glömt alla dom gångerna, för nu är det bara matstatglädje som existerar. "Men", tänker ni, "hur kan någon associera matstat med glädje?" Ja, det finns ju faktiskt bara en anledning, att man slipper den! Min tenta är rättad efter sommarens kanske minst engagerade studieinsats, och på något sätt verkar rättaren ha anat mina tårdrypande valpögon genom mina knapphändiga lösningar, insett att det här kommer aldrig att fastna i den torkande hjärna som skrivit detta, och sympatirättat för att slippa se mig igen. Snällbyxor på och vips så slipper jag detta helvete för resten av mitt liv!

Tack för det, Televerket!

griffin

Mupp, kan bara bifalla. Aldrig mera matstat. Tror det var början på slutet av min studiekarriär. Och jag hade minsann inte nån som förbarmade sig över mig - kändes mer som de hade mina patetiska tenteförsök som nåt att skratta åt på fikarummet. Nej, jag kom nog inte ens så långt, mer som att läraren nog tänkte "fasen, varför försöker han ens, vilket slöseri med både min och hans tid".

Haha, inte nog med det, jag försökte gå kursen iaf två ggr så jag drog ut på lidandet med. Men jag hade aldrig motivation nog att göra ett riktigt seriöst försök (förutom det första som misslyckades då). Nej fy, när jag tänker tillbaka på det så förstår jag varför jag misslyckades. :-( :-OO
snappahead

Rivvern_

Jag blir så suur när jag inte förstår ordet Matstat.. Vadå Matstat? En stat med mat? Argh...

griffin

Du är lyckligare ovetandes. Men det matstat jag pratar om (och gissningsvis Mupp med, annars har jag gjort bort mig) är Matematisk Statistik. Fördelingar, sannolikhter, utfall och annat skit som förvisso skulle kunna vara intressant (om inte annat när mans pelar poker eller tärning) men som verkar vara väldigst svårt att lära ut utan att eleverna blir kräkfärdiga.
snappahead

Mupp

Precisers. Smaka på orden, matematisk statistik. Usch! Det finns väldigt många skojsiga tillämpningar, som med mycket annat här i världen, men det hjälps inte.

Rivvern_

Ja vi höll på lite med sannolikheter i högstadiet... Det va blää.  :S

Men... Lycka till iallafall!

granQ

oj denna gamla traden.
Matstat later som Mattematik diskret fast advance.. istallet for light.

Pa mandag borjar jag studera min 4 veckors TEFL kurs, vad ar TEFL undar redriver..

jo det ar "Teaching English as a Foreign Language",  sa aterigen har jag lamnat sveriges bittra klimat och tagit mig soderut.. back in thailand. Chans att fa jobb, i dont know. Men hoppas denna satsningen gar bra..

Har faktiskt inget att klaga pa, forutom att "things could be better" men sett i sitt sammanhang har jag det ganska bra...
http://www.granq.se Mitt egna krypin.
http://www.anrop.se Mer soldater, mindre flyg :)