News:

No significant change

Main Menu

Vi vill faktiskt klaga!

Started by Mupp, November 02, 2005, 19:22:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Mupp

Tack och bock!

Så, dagen började ju i dur, men sen blev det som vanligt igen. Tydligen så är vi studenter något av ett gissel för vissa högskolor, helst skulle dom slippa oss. Som en administrativ effektivitetshöjare hade två användardatabaser slagits samman nu under sommaren, utan att någon berättat det för nån, utan mer som en överraskning liksom. Och för att göra det lite mer spännande så måste man be snällt om att få logga in i det nya systemet, som är det gamla fast lite nyare, men inte heller det berättas för någon. Det blir trevligare då, man träffar så många nya människor att vara tjurig på när man försöker ta reda på det. Så idag har jag missat två labbtillfällen, stått i kö någon halvtimme där ingen tar emot trots att det ska vara det enligt öppettiderna, bytt passerkort för att mitt gamla... fungerade bra... och varit lite allmänt arg på alla jag mött. När jag kommer ser jag som i förbigående att comhem tycker att det är bra med 25kr faktureringsavgift på fakturor i 75-kronorsklassen. Visst, det är väl inte det i sig som gör att jag förr eller senare flyttar ut på parkbänken, men varför i hela helvete måste alla företag man har att göra med nu för tiden hymla med såna här avgifter? Frågan är retorisk, svaret är naturligtvis uppenbart, dom har sedan länge insett att när allt är klappat och klart så orkar folk inte bry sig om att bli sura och säga upp abonnemang för att gå till konkurrenten och bli "lurad" på samma sätt, men vafan, eftersom alla gör det så kan dom väl ändå skriva ut det tydligt (inte i den där jävla pygmétexten som ingen läser). Trots att man innerst inne vet att man åker på nåt sånt så förtränger man ju det i det längsta.

Ibland inser jag hur bra jag har det när jag har såna här triviala i-landsproblem som varken gör till eller från. Fast det är bara ibland som sagt, och definitivt inte nu. Skit.

Mupp

Titta, the man with no pricks skriver snabbare än jag igen. Jag måste säga att diskmatten var enkel i jämförelse, åtminstone mer intressant.

"Teaching English", är det meningen att du ska lära ut då? Kan du inte lära dom lite svenska istället? Eventuellt med prickar och en och annan ring.

Jotte

På tal om Mat/Stat.... säg matrisekvationer och jag får rysningar *urk!*
Enda fördelen med den kursen var att vi hade förmodligen bland HTU's både bästa och roligaste lärare, så lektionerna var riktigt roliga pga alla tokiga exempel och gliringare lärarna emellan. Lite Monty Python på lektionstid över det hela. :D
Kan fortfarande se det framför mig när vi kommer in på första lektionen och läraren står och ritar en indian på whiteboard tavlan........ och vänder sig om till oss när vi satt oss ner med orden "Redan de gamla inkaindianerna...." :)

Phlerp

Jag antar att det handlar om personlig motivation. Jag hatade Linalg ungefär lika mycket som Mupp verkar hata Matstat. Men idag när man pillat lite med 3D-grafikprogrammering önskar man att man lyssnat lite nogrannare och pluggat lite hårdare. Skulle jag gå den kursen idag skulle jag säkert tycka att det var riktigt kul.

Control87th

linalg var ju riktigt skoj.... synd bara att man behövde beblanda sig med de imaginära talen igen... de förstod jag mig aldrig på :-OO
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW

Mupp

Problemet med matte i allmänhet är ju att det både går att få det väldigt spännande och totalt ointressant. Skolväsendet verkar tidigt ha bestämt sig för det senare alternativet. Vi hade en lärare i början på min utbildning som förstod att göra det lite mera påtagligt med jämna mellanrum, förklara vad skiten ska vara bra för, visa lite bilder och sånt. Dom kurserna var aldrig nåt problem riktigt, och det var nog helt och hållet hand förtjänst. Dock fick inte han fortsätta när hans vikariat var slut, det hade väl varit för bra eller nåt.

ft

Quaternioner... gah! Försöker fortfarande förstå.

Och sen den här, för att sätta stämningen i tråden:

http://www.tenthdimension.com/flash.php

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Brat

-Brat