News:

No significant change

Main Menu

JetBlue Nödlandning

Started by Rivvern_, September 22, 2005, 13:09:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Andreas

MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

Bax

Piloterna blev rädda och skickade genast ett mail via sattelit till Tolouse där AirBus chefskonstruktör kallade upp deras bästa testpilot som genast tog över kontrollen via datalänk och landade planet. eftersom det var mitt i natten i frankrike så skötte testpiloten, EtaÃ,´Gelé me Treshed, landningen hemmifrån endast iklädd kalsonger ett ett glas gott rött bredvid. ;)
mvh
bax
Bax
87th Stray Dogs VFW


griffin

Hahaha! Jepp, den teorin stödjer jag med. Och muttrandes "vaffan gnäller de på, skall inte hjulet sitta så där?"

Jag är med på både rå fisk och härligt marinerade svin. Men kanske inte samtidigt...
snappahead

Horizon

QuoteOriginally posted by Bax


            Piloterna blev rädda och skickade genast ett mail via sattelit till Tolouse där AirBus chefskonstruktör kallade upp deras bästa testpilot som genast tog över kontrollen via datalänk och landade planet. eftersom det var mitt i natten i frankrike så skötte testpiloten, EtaÃ,´Gelé me Treshed, landningen hemmifrån endast iklädd kalsonger ett ett glas gott rött bredvid. ;)
mvh
bax

Hehe, du glömde "é veboa"  på slutet. :D
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

deBug

#20
QuoteOriginally posted by TrakDah
            Hävdar att så troligen inte skedde, just eftersom A3x0 är så pass dotoriserad som den är: den flyger sig bättre själv i de flesta lägena om inget i just styrsystemet är trasigt (t.ex hydralik, roderytor)
/TD
Har inte fått kläm på vad du jobbade med Tracken men eftersom Bax e civilflygare så tror jag liiiite mer på hans resonemang (vilket låter vettigt)
Inte fan skulle man programera om en dator att göra något den inte gjort förut för att använda i en nödsituation.

Sedan att det skulle gå att göra det är en annan femma. Om de gör en film om händelsen i Hollywood så kommer de säkert att programera om datorn i filmen :D
Å när planet har landat så hurrar alla i tornet och kastar upp sina headset i luften och tänder en cigarr :p

Det lustiga är att jag satt bredvid en advokat på flyget hem idag vars hustru var flygvärdinna, hon hade tydligen varit med på en flight från Oslo-Athen tror jag det var. Efter take-off upptäcktes en lampa som indikerade en öppen dörr eller dyligt.
Eftersom planet var fulltankat kunde de inte landa igen.
Han påstod att en tekniker kopplat upp sig mot planet och gått igenom alla system under tiden det cirklade Oslo i två timmar.
Det var enligt vad jag hörde en Airbuss kärra.

Så Airbuss kärrorna är tydligen rätt datoriserade, men det vet väl Ft, Bax å andra bättre än jag.




Jag kan ta några kilo skinka
;)

Mr Jim

En halv gris, vetefan vad det kostar, men det är mkt kött och kött är gott :)
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com