News:

No significant change

Main Menu

Civil störsändning..

Started by Magnus, September 19, 2005, 11:21:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Magnus


SledgeHammer

Mvh  - Stefan -


Control87th

Så behövde Atta GPS för att pricka tornen? Ännu ett exempel på meningslösa åtgärder som bara förstör för laglydigt folk. Ungeför som de komplicerade biometrifunktionerna i de nya passen som jag tyvärr tvingas vara med om att införa :-/
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW



SledgeHammer

När ska man senast förnya sitt pass innan det är för sent? Eller är det redan kört?
Mvh  - Stefan -


Control87th

Mitt råd (som jag kommer att följa själv) är att skaffa ett nytt av nuvarande sort, fredag i nästa vecka alltså den 30e är sista dagen för det. Jag rekommenderar också alla att skaffa sig ett nationellt ID-kort för resor inom europa, skönt at slippa ha det stora passet med sig. Detta kan man skaffa sig med start på måndag den 3:e.

ps. Akta er för att i framtiden glömma passet hemma, det kommer att kosta 1000:- eller om det tom. vart 1200:- för att få ett kortlivat expresspass.
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW



SledgeHammer

Tack för infon. Kommer att göra så jag med.
Mvh  - Stefan -


SledgeHammer

#6
*gaaaaah*

Få se nu, 270:- för ett pass av nuvarande modell med giltighetstid 10 år eller 400:- för ett nytt biometriskt pass med giltighetstid 5 år. Ööööh... ööööhhh... jag tror jag tar... ett... ny.. GAMMALT!!!

:D


Och *ugh* det nationella ID-kortet kostar också 400:- och gäller i 5 år.
Mvh  - Stefan -


Phlerp

Hur är det med möjligheten att resa med det gamla passet? Är det inte så att det nya passet tagits fram bla pga att USA krävt den typen av pass?