News:

No significant change

Main Menu

Hoppsan

Started by griffin, September 16, 2005, 21:09:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

SledgeHammer

Några klasskompisar har 24Mbps BBB. Den som mäter lägsta hastigheten har 12Mbps och den som mäter högst har 16Mbps. Kan tänka mig att de har mellan 1-2km till stationen.
Mvh  - Stefan -


griffin

Ja, och om man skall betala för 24 eller 28 Mbit men bara få några få Mbit över 8 känns det surt. Om man däremot får det dubbla så kanske, tja. Jag vettefan, det är en djungel, speciellt om man tar in telefoni i ekvationen.
snappahead

SledgeHammer

Frågan är väl mer varför man inte kan få en 8/2, 8/4 eller 8/8 uppkoppling. Jag vill ha mer upstream. 8Mbps räcker långt. Jag bor 3,42km från stationen och jag har

upp: 710kbps (TCP)     890kbps (UDP)
ned: 6,34Mbps (TCP)   7,06Mbps (UDP

uppmätt nyss med tptest. Och det under tiden som min laptop står och tankar hem uppgraderingar till Ubuntu (Breezy Badger)
Mvh  - Stefan -


griffin

Ja, jag håller helt med. Mer uppströms. Men va fasen, om det nu är nedströms man får bolla med så fine... men mer uppströms hade vart fint.
snappahead

deBug

#12
QuoteOriginally posted by griffin
            Ja, och om man skall betala för 24 eller 28 Mbit men bara få några få Mbit över 8 känns det surt. Om man däremot får det dubbla så kanske, tja. Jag vettefan, det är en djungel, speciellt om man tar in telefoni i ekvationen.
Allt över 512 e ju helt OK,
Har haft 512k, 8M och 23MB via Telia,
512:an gav 512, 8:an gav ca 4 Mb och 24:an gav 9-10 Mb
8 eller 24 spelar inte någon vidare roll vad det gäller spel men det är trevlig att kunna lada hem filer fort.

Jag vet att inte alla håller med mig mig men om det inte är ABSOLUT nödvändigt med fast IP så skulle jag satsa på Telia 8 eller 24 MB om jag vore som dig.
Telia har bäst nät och kunskap, deras support är också mycket bättre än BB eller Bostream.
Dessutom är Telias nät oftast helt problemfritt utan avbrott, det är inte fallet med övriga aktörer.
Många hatar telia för att det är ett gammalt monopol företag och för att deras website är rörig.
Men om det är något som de är bra på så är det IP nät.
De är helt klart i en klass för sig själva.

//debug


Mupp

I egenskap av utböling så hälsar jag dig välkommen till Kungliga Hufvudstaden! Om man räknar med kranskommunerna då, jag bor ju i Solna. Hoppas du ska trivas, och reta inte upp dig allt för mycket på infödingarna. Det är ett glatt gäng, men dom döljer det otroligt väl emellanåt. Om jag kan stå till tjänst med tex. flytthjälp eller genomgång av vilka fördommar som gäller för de respektive stadsdelarna (återigen inkl. kranskommunerna) så är det bara att säga till. Jag har både kombi och förortskamrater.

Lupson

Horizon: Väl talat!

Jens goes Mordor... ;)
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Horizon

Äntligen någon som hakade på mitt resonemang. :D

IFK vinner Allsvenskan.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names