News:

No significant change

Main Menu

Hoppsan

Started by griffin, September 16, 2005, 21:09:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Magnus

Fan vad roligt Jens, jag gissar att Cissi och arbete ligger bakom flytten. Själv tycker jag det bara är roligt att du kommer närmare där jag bor och det är nog lättare att få jobb i sthlm.

Säg till om det är något jag kan hjälpa till med i flyttbestyren.

griffin

Tack Magnus! :D Jorå, allt hänger på när vi säljer lägenheten här. Antagligen blir det iaf en månads överlapp så då kommer det inte bli nån direkt brådska. Tillträde på nya blir den 3:e oktober.

Ja, jobbsituationen är taskig för mig här i Östergötland och i det närmaste obefintlig för Cissi. Har väl varit ett jobb för Cissi att söka senaste halvåret här medans det i Stockholm handlar om 25-35 stycken, minst. Sen är det ju Cissi som vill tillbaka till sina rötter. Och jag säger inte nej till att komma närmre alla gamla kompisar.

I övrigt har jag väl varit nånstans mellan fullständigt obehjälplig och direkt motsträvig till flytten, skall erkännas. Jag gillar inte att flytta på mig i onödan. Men detta är lite krasst inte i onödan inser tom jag. Vad som fick mig att inse att det kanske kan bli bra var mäklarens prospekt på vad vi kan sälja lägenheten för. Inte för att vi kommer i närheten av vissa andra städer men relativt vad vi gav så...

Sen är den nya lägenheten visserligen mindre men ligger jättefint i ett fint barnvänligt område med ett fint dagis några få meter bort. Kommunikationer in till city är bra med.

Haha, ja, jag är lite rädd, känns läskigt att ge sig in i det Okända. Men eftersom jag fullkomligt skiter i allt vad sport heter och ännu mer i olika lag så behöver jag inte låta det besvära mig. Dessutom kommer jag från en stad vars närmsta bedrift inom området är att avla fram Pernilla Wiber och Ylva Maria Thomson. Vad nu den senare har med sport att göra vet jag inte men jag har tillräckligt snuskig fantasi för att gissa. Fan vad jag svamlar...

Ja jädrar, vad skall det här sluta... tänk, jag kanske får jobb med och kan börja göra rätt för mig. Vad läskigt! :p
snappahead

Jotte

Ett meddelande från S.A.V.E
CHOCK - Äventyr i det Okända
:p

Det låter som om summan av kardemumman är ett rejält lyft Jens. man får gratulera. :)

Mr Jim

QuoteOriginally posted by Jotte


            Ett meddelande från S.A.V.E
CHOCK - Äventyr i det Okända
:p

Det låter som om summan av kardemumman är ett rejält lyft Jens. man får gratulera. :)

Ett trevligt gammalt rollspel minsann! :)
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

Mr Jim

QuoteOriginally posted by Mupp


            I egenskap av utböling så hälsar jag dig välkommen till Kungliga Hufvudstaden! Om man räknar med kranskommunerna då, jag bor ju i Solna. Hoppas du ska trivas, och reta inte upp dig allt för mycket på infödingarna. Det är ett glatt gäng, men dom döljer det otroligt väl emellanåt. Om jag kan stå till tjänst med tex. flytthjälp eller genomgång av vilka fördommar som gäller för de respektive stadsdelarna (återigen inkl. kranskommunerna) så är det bara att säga till. Jag har både kombi och förortskamrater.

Jag ställer mig i kö för att läsa denna "guide"! Låter mkt användbart!
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

griffin

haha, tackar för erbjudandet Mupp! Har just nu ingen aning om när flyttlasset går - beror på när vi kränger vår nuvarande lägenhet. Men om och när behovet uppstår kanske jag hojtar till! :D Definitivt om den där guidningen. Tror jag kan ha svårt att göra mig förstådd med min "oickssvenske" (på bredaste Östgötska) :D :D
snappahead

Mupp

QuoteOriginally posted by Mr Jim


           
QuoteOriginally posted by Mupp...

Jag ställer mig i kö för att läsa denna "guide"! Låter mkt användbart!

För att få ut maximal effekt av detta måste fördomarna förmedlas genom personlig kontakt, med 5.1-muttringar och även vissa gester. Vill man dessutom uppleva Director's cut krävs krävs att själva förmedlarna sups lite lagom fulla, klumpas ihop i en lagom stor lokal samt provoceras lagom mycket för att börja "dela med sig" till varandra. In vino veritas, som dom gamla grekerna alltid hade problem att uttrycka på ett effektivt sätt (romarna revolutionerade detta).

Mupp

QuoteOriginally posted by griffin
...nåt på "oickssvenske"...

Det där ska du minsann lära mig, jag delade barack (typ) med en kille från citat: "Soödertjoöa-ping" några månader, men jag är rädd att jag aldrig blev fullärd. Det fanns även en kille från Linköping, men han kunde skruva av sin dialekt om han ville, så han var inte lika tuff.