News:

No significant change

Main Menu

Lite tråkiga länkar

Started by F16_Filur, September 12, 2005, 05:00:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

BEQ

Olika symboler för olika mål och egenskaper.

Magnus

#9
QuoteOriginally posted by Horizon
Är det "som objektet ser ut i verkligheten",

Det hade vart nått det..

Förresten vilken försäljarsmörja som ni quotar..

F16_Filur

#10
En del offentliga bilder av displayerna har väl visats, fast har för mig en ofta använd cockpitbild ska vara ett montage?  Mål visades både på målindikatorn (typ radarbild) och den rörliga kartan.

Tack för ett litet intro till Link16! (uppdaterade lite i de andra posterna med ännu mer försäljardravel :) )

-------------

EW suite

* The initial EW suite was built around the CelsiusTech (now Saab Avionics) AR830 radar-warning receiver (RWR),

* with receiving antennas on the front and back of the wingtip missile launch rails

* BOL dispensers are built into the end of the missile launch rails and have a total capacity of 160 chaff packs or flares.

* BOP/C dispensers are built into the fuselage (4 x BOP/C in the fin root)

* BOP/B dispensers are built into the end of the wing pylons. The BOP/B dispenser
can trail a "BO2D" towed repeater RF decoy, which can be towed at supersonic speed and programmed to operate in several different modes.

* 2 x jammers in the nose and fin tip

+ Thales TSC 2000 identification friend or foe (IFF) system



F16_Filur

#11
Förresten, läser att Link 16 will be integrated into Gripen (tjeckiska flygvapnet).

Träna Fredrik Müchlers uppvisningsprogram - Air display folder

Brochures

F16_Filur

#12
Här kommer lite mer Gripen-godis till Horizonten :).

Den stora bilden visar inte MI (målindikatorn/radardisplayen), men väl kartbilden med information från radarn. Gissar kanske inte helt fel om de vita trianglarna är fientliga företag och "fyrkanterna" ens kamrater via datalänken med tillhörande radarsvep? Och att längden på "pinnen" symboliserar" farten. Intressant att den nedre triangeln ser mindre ut en den översta. De vita cirklarna med fartvektorer påminner om vänligt sinnade flygföretag (jämför Flanker-serien) men ej jakt.  Även de är av olika storlek. Ser klart inspirerande ut.










http://img.photobucket.com/albums/v186/aa11archer/Gripen%20new/Colordisplay-d_div_no5-ycut.jpg


deBug

QuoteOriginally posted by F16_Filur
            Här kommer lite mer Gripen-godis till Horizonten :).

Den stora bilden visar inte MI (målindikatorn/radardisplayen), men väl kartbilden med information från radarn. Gissar kanske inte helt fel om de vita trianglarna är fientliga företag och "fyrkanterna" ens kamrater via datalänken med tillhörande radarsvep? Och att längden på "pinnen" symboliserar" farten. Intressant att den nedre triangeln ser mindre ut en den översta. De vita cirklarna med fartvektorer påminner om vänligt sinnade flygföretag (jämför Flanker-serien) men ej jakt.  Även de är av olika storlek. Ser klart inspirerande ut.
Vild gissning, storleken på trianglar/cirlar anger RCS ?

//deBug

Magnus

QuoteOriginally posted by deBug
Vild gissning, storleken på trianglar/cirlar anger RCS ?
//deBug

nej

Rivvern_

Först när jag kollade på cockpit bilderna tänkte jag: Fan! Vad är detta för spel! varför har jag inte hört om det! Det ser ju skitsnyggt ut!

Sen blev jag besviken!   ;)