News:

No significant change

Main Menu

Svart Haj

Started by KeyCat, August 23, 2005, 18:27:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Mr Jim

QuoteOriginally posted by ctrl


            Well... om jag inte missuppfattat det så har lomacmotorn inte tillstymmelse till slump... skapar du ett mission och kör på autopilot så att du beter dig lika varje gång så kan du köra repris på repris...

OPF har slump... IL2 verkar ha sopig slump men lite skillnad blir det. Detta kanske är det viktigaste, ta motsatsen det fantastiska Falcon4 där man kan bli rejält överaskad, sist jag och Bax tränade så hade jag gjort ett mission där fi enligt min plan skulle dyka upp från nordväst, det slutade med att fi dök upp från öster... Det fins naturligtvis nackdelar med sådant beteende men det skapar definitivt spänning :D

Jag tror att vad som krävs för att lomac och svart haj skall lyckas få en stor publik, antingen är att något görs åt detta alternativt att det blir som IL2 eller battlefield, så poppis att man inte behöver AI.

/gnäll på/
Detta innebär att lomac alltid kommer att suga inom NOSIG ;)
/gnäll av/  

Jag gillar den där beskrivningen när Lo-Mac beskrivs som excel för flygsimmar, tycker det summerar det hela rätt bra. Personligen skulle jag gärna se väldigt mycket mer optimerad grafik, de med värsta datorerna idag kan inte köra med allt på max över en storstad exempelvis. Då är nåt knas. Eller så tänkte utvecklarna att man ska spela spelet om 5 år istället. Vem vet med ryssar :)
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

Obizzz

modellerna i lomac är ruskigt överpolygoniserade och tillsammans med en annan grej i den motorn gör det att det blir fruktansvärt krävande.
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

KeyCat

Misstänker att du syftar på avsaknaden av ett vettigt LOD system?


/Christer (a.k.a KeyCat)
>> It's all about teamwork! <<

Mr Jim

Ja det verkar ju som att LOD:en inte ändrar sig mycket med avstånd, byggnaderna bara "ploppar" fram exempelvis. Tror det är svårt för dom att fixa till det med en patch. Med alla expansioner verkar det ju också som att dom fortsätter bygga på Lo-Mac grafikmotorn med alla dess krävande features och avsaknaden av sådana.
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

KeyCat

Om jag förstått saken rätt så har LOMAC helt saknat ett LOD system sedan dag 1.  Jag är ingen 3D programmerare men deras "lösning" med att ploppa in/ut markobjekt tror jag inte klassas som ett LOD system, åtminstone inget vettigt sådant...

Har hört ryktas om att de infört något som börjar likna ett LOD system i den senaste patchen men det löste tydligen bara problemet delvis. Plan tex ritas fortfarande ut med fullt antal polygoner oavsett om de är 10 m ifrån dig eller 10 km!

Inte så konstigt att även de vassaste maskinerna går på knäna i mission med lite objekt :-/

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<