News:

No significant change

Main Menu

Svart Haj

Started by KeyCat, August 23, 2005, 18:27:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Horizon

We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Flanker35M

S!

Den ska man nog köpa, försöker o få Flaming Cliffs också. Falcon 4.0: Allied Force har jag också. Om man kunde kombinera F4 med LO:MAC...
~Let Chaos Entwine On Defenceless Soil~
Dimmu Borgir, that nice Norwegian folk music band

Mr Jim

Snyggt men priset för det är att det antagligen kommer gå segt och hackigt vilket jag avskyr ;(

Tacka vet jag gamla godingen A-10 Cuba helt utan texturer som gick stadiga 60fps konstant :)
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

Phlerp

Vet inte om detta postats tidigare, men isf är det iaf värt att göra det igen. En liten film som visar Track IR tillsammans med Black Shark:
http://media.naturalpoint.com/video/games/LockOn-BlackShark-6DOF-Demo.wmv
Det enda man kan klaga på är att när man nu faktiskt har möjlighet att flytta på huvudet så kunde de ju faktiskt ha simulerat effekten av begränsningarna i en HUDs optik som ger en "kikarvy" av HUD-presentationen (eller när man har två glasskivor i combinern som i detta fallet, två kikarvyer ovanpå varandra). För att se allt måste man flytta på huvudet, men det kanske är att begära för mycket?

ft

QuoteOriginally posted by PhlerpDet enda man kan klaga på är att när man nu faktiskt har möjlighet att flytta på huvudet så kunde de ju faktiskt ha simulerat effekten av begränsningarna i en HUDs optik som ger en "kikarvy" av HUD-presentationen (eller när man har två glasskivor i combinern som i detta fallet, två kikarvyer ovanpå varandra). För att se allt måste man flytta på huvudet, men det kanske är att begära för mycket?

Jag är inte helt med på vad du menar. Är "kikarvyn" du pratar om det att vissa HUD har symbologi som är "större" än combinern (glaset)? I så fall så är mitt bruk av ordet "vissa" i den föregående meningen mycket medvetet. :)

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Phlerp

Nej, begränsningen ligger inte i combinerns storlek utan snarare i optiken. Jag tror att den praktiska gränsen för det momentana synfältet av HUD presentation är någonstans runt 20x20 grader (i alla viggenmodeller ligger detta lägre). Tittar man tex på AJ37 så har den ett enkelt reflexglas i combinern vilket ger i höjdled nästan hälften så stort momentant synfält som i JA37 som har dubbla glas. Men detta beror inte på glasens storlek utan deras placering i förhållande till optiken. Naturligtvis finns det HUDar där man inte behövt göra presentationen större än det momentana synfältet och därmed ser man inte denna effekten där, men det handlar mer om rena sikten än om HUDar i dess egentliga mening.

Moderna HUDar är holografiska vilket så vitt jag förstått minskar eller helt eliminerar dessa begränsningar... Men det är något jag inte har någon erfarenhet av.

Hur som helst lär ju inte HUDen i Black Shark vara av holografisk typ eftersom den har dubbla reflexglas och därmed borde man få "dubbel kikarvy".

F16_Filur

Jag blir faktiskt inte så exalterad över de här bilderna, och det gäller även Lockon-Flaming Cliffs i övrigt. Visst går det mot högre och högre grad av fotorealism, men tycker det är något som är fel ändå. Det är "hårt och kantigt" och på något sätt cartoon-aktigt utan känsla. Sen är det fortfarande ingen värdig efterföljare till Su-27, då detta plan är mest eftersatt av alla flygbara. Men jag har förstått att det är hög rotation på "artisterna" inom Eagle Dynamcis, ett skäl till att det kan skilja så mycket mellan vissa plan.

Lupson

Jag är lite inne på samma spår som F16_Filur gällande Lockon. Snyggt, ytligt och något man snabbt blir ganska less på.

Ungefär som golddiggers på Avenyn.

Edit: Och så det jag egentligen skulle skriva: 6DOF verkar jäkligt schysst. Att ha det i IL2 skulle göra hela cockpit-on grejen ungefär 100% intressantare.
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X