News:

No significant change

Main Menu

Roger Wilco-test.

Started by Snajper, May 10, 2002, 23:48:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Snajper

Hallå alla.

Det har kommit frågor om inte vi kan ha en Roger Wilco-server hos oss på NOSIG och mitt svar har blivit att "det kanske vi kan"...

Därför har jag satt upp en RW-server som vi kan köra mot och testa lite.

Adress: straight-pipes.org
Lösenord: drutten

Vi kör en test med detta i några dagar så får vi se hur det går (CPU, minne och bandbredd...).

Lämna inte ut lösenordet till någon som inte bör ha det (använd sunt förnuft), hittar jag, typ, 100 quakers som sitter och kör så stänger jag av direkt.
Lämna gärna ett svar på den här tråden när ni körde och hur många ni var, så jag kan stämma av mot loggarna.

Låt oss testa och se hur det går...

P.s. Jag vet att det finns andra, BC o.s.v., Varför inte dom? Därför!:D
/Karl \"Snajper\" Selin
*If TCP/IP handshaking was less formal, perhaps SYN/ACK would be YO!/SUP! instead...*

Snajper

Vill?!? Jag gör det hela dagarna på jobbet, det ÄR mitt jobb...
Anledningen till att det är Linux är att jag inte tror att medlemmarna i NOSIG vill lägga ut med kostnaden på c:a 10000 kronor för operativsystemet (inkl. dom nödvändiga licensavgifterna...).
/Karl \"Snajper\" Selin
*If TCP/IP handshaking was less formal, perhaps SYN/ACK would be YO!/SUP! instead...*

Jompalainen

Underbart Snajper!

Vi var två stycken som använde servern igår kväll mellan ca 23.00-01.00. Det funkade bra förutom att jag från och till hade ett grymt störande eko på allt jag sa. Ljudkvalitén på RW suger ibland, men det är ju inte serverns fel ;)

Ylil. Jompa
1. Lentueen Päällikkö
Lentolaivue 34

Mr Jim

Vilken version av ROger wilco funkar mot denna och vilken version av roger wilco är bäst?(Ingen adware osv)?

Roger Wilco är det enda voice commet som funkat perfekt för mig på alla olika datorer jag haft men ljudkvaliten är väl sådär och i de nya versionerna har jag hittat hemsk adware ;(
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

Weas

Hehe:p
Vad rör sig i huvudet på dig eftersom du lommer upp med ett sånt lösenord? :D

Inte lämna ut offentligt? är det inte just det du redan gjort? :p
Nordic Simulator Group
www.nosig.se

Mikke_EAF331

Tror inte du kommer att märka några problem vare sig med bandbredd eller CPU, har kört en server på en NT4 wrkst i ungefär ett år nu utan problem.

Vad gäller RW, jag rekommenderar Mk 1c, tror ingen efterföljare har gjort något för att förbättra ljudkvaliteten (som kan halta ibland). Det är möjligt att Gator följer med även den, så kolla med AdAware efter installationen.
Mikke_EAF331, C.O. EAF

Jompalainen

Plötsligt har jag fått ett synnerligen störande eko av min egen röst när jag använder RW (jag hör allt jag säger med ca 2-3 sek fördröjning). Har råkat ut för det någon enstaka gång förut, men nu blir jag inte av med det. Någon som råkat ut för samma sak och lyckats fixa det??

Inget kul att bli avbruten av sig själv! :D

Ylil. Jompa
1. Lentueen Päällikkö
Lentolaivue 34

Mikke_EAF331

Det är inte så enkelt att det är någon annan som har sin mick öppen så att du hör dig genom denna?
Mikke_EAF331, C.O. EAF