News:

No significant change

Main Menu

Roger Wilco-test.

Started by Snajper, May 10, 2002, 23:48:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Jompalainen

En klart vettig tanke som inte alls slagit mig in. Jag vet att killen jag kört med har röstaktiverad sändning. Har han inte headset har vi nog svaret! :D

Ylil. Jompa
1. Lentueen Päällikkö
Lentolaivue 34

Mikke_EAF331

He he låter sannolikt. :p
Mikke_EAF331, C.O. EAF

KeyCat

Snajper, om du är intresserad så finns TeamSpeak servern för Linux och är IMHO överlägset Roger Wilco, BC, etc. Se länk nedan...

http://www.teamspeak.net

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

Mr Jim

Det vore nåt ;)
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

Jompalainen

Kan någon berätta för mig hur teamspeak fungerar? Kan inte få det att funka alls!

Ylil. Jompa
1. Lentueen Päällikkö
Lentolaivue 34

KeyCat

Du nämner inte vad du har för problem? Kan du inte installera programmet? Kan du inte starta programmet? Kan du inte connecta till en server?

TeamSpeak kräver att du ansluter till en dedikerad server och när du väl gjort det så är det bara att ställa in Mic och VOX känsligheten under settings taben och prata på! Det lönar sig att labba lite med Mic inställningarna men när det väl är gjort så funkar det klockrent!

TeamSpeak kräver minst bandbredd av alla voiceprogram med förvånansvärt bra kvalitet, en annan sak som funkar mycket bättre än andra jag testat är VOX'en.

PS: Finns en lista på testservrar på deras hemsida...

/Christer (a.k.a KeyCat)

KeyCat

Hur gick det Jotte? Fick du rätt på TeamSpeak???

/Christer (a.k.a KeyCat)

Jompalainen

Tyvärr har jag inte hunnit testa ännu. Jag kastade bort teamspeak innan denna tråd kom igång, så jag måste ladda ner det igen. Jag hör av mig så fort jag fått tid! :D

Ylil. Jompa
1. Lentueen Päällikkö
Lentolaivue 34