News:

No significant change

Main Menu

Några frågor om Gripen

Started by Horizon, August 01, 2005, 21:30:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Horizon

Hur fort kan den flyga i dykning innan saker börjar trilla av (never exceed speed)?

Fungerar styrspaken ungefär som en FF-joystick? Alltså att den centrerar sig själv när man "startar upp planet". Eller är den bara fjäderbelastad?

Kan man hänga Slammers på vingspetsarna som på F-16? Hur ser en typisk A-A setup ut, både när det gäller vapen, ECM och annat gott och blandat?

Är jaktlänken (den heter säkert något annat idag) bara för Gripen/Viggen-systemet, eller kan marktrupper kopplas upp i systemet och till exempel ge/ta emot information?

Dagens skörd av frågor när jag tog min lilla skogspromenad. :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Andreas

MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

Obizzz

QuoteOriginally posted by Horizon
Fungerar styrspaken ungefär som en FF-joystick? Alltså att den centrerar sig själv när man "startar upp planet". Eller är den bara fjäderbelastad?

Den är bara fjäderbelastad
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Horizon

Ok om styrspaken och jo Andreas, där ser man ju att man inte kan hänga 120'or på vingspetsarna. Tack. :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Magnus

Bra översiktsbild där, inte sett den förut.

Undrar vad den där ECM pod är för något..

ft

Det är bara en ombyggd Rb75.

(Källa: Hotet)  ;)

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Magnus

QuoteOriginally posted by ft


            Det är bara en ombyggd Rb75.

(Källa: Hotet)  ;)

Lustigt nog, om jag ska vara mig själv närmast ett tag så är att skjuta RB75 ett inte alltför orealistiskt påtänkt baksitsjobb då det enligt uppgift inte är alltför lätt. Det lustiga för den som inte förstod vad jag menade var att då det är ECM poden som är min biljett in i 39an och den i hotet var en ommålad RB75... ja ni fattar.

Control87th

Detta sagt inte bara med humor ;)

Placera någon i närheten av Persson och våran Justitieminister, säg lite halvhögt att Tony Blair sagt att ECM-podar är bra för bekämpning av internationell terrorism... Jävlar vad snabbt försvaret skulle få köpa in podar ;)
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW