News:

No significant change

Main Menu

Minirewiev F4AF

Started by Control87th, July 04, 2005, 21:32:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

loke

QuoteOriginally posted by KeyCat                
QuoteOriginally posted by loke Detta är ju iofs inte riktigt sant. De har alltid haft källkoden. Även om det gjordes några hex-hack så var huvuddelen av arbetet gjort i normala releaser av nykompilerade versioner. Dessutom hade nog ytterst få av hex-hacken hade varit möjliga utan tillgång till källkoden.
Hänger inte riktigt med...Menar du att vissa i communityn hade tillgång till källkoden innan den blev läckt???  Kommer inte ihåg alla detaljer nu men jag vet att bland annat Sylvain Gagnon fixade en hel del feta buggar och detta skedde innan källkoden var "publik".  /Christer (a.k.a KeyCat)  

Så vitt jag minns (det har ju varit ett tag sedan dess) så var det bara några riktigt små buggar som fixades innan källkoden läcktes. Glöm inte att läckan inträffade väldigt tidigt. Det var inte särskilt långt efter att 1.08i2 släpptes.

Den första buggfixen jag kommer ihåg var en fix för throttle-id om jag inte minns fel. Den släpptes stax efter att källkoden hade kommit ut.

KeyCat

#9
Då minns vi lite olika ;)

Har bestämt för mig att "Bubble Slider" fixen kom innan källkoden fanns tillgänglig men jag kan givetvis ha fel...

Hur som helst... Jag menar inte att det bara är "grabbarna" i LP som fixat Falcon 4.0 till det vi har idag utan MPS/Hasbro/Atari och vi andra har många många fler att tacka (iBeta/RP-gänget, eRazor, SP-gänget, FF-gänget, BMS-gänget etc. för att nämna några...) men de som är inblandade i LP tillhörde definitivt toppskiktet av F4-hackare/fixare vilket förhoppningsvis borgar för en ljus framtid...

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

loke

#10
QuoteOriginally posted by KeyCat                Då minns vi lite olika ;)   Har bestämt för mig att "Bubble Slider" fixen kom innan källkoden fanns tillgänglig men jag kan givetvis ha fel...  Hur som helst... Jag menar inte att det bara är "grabbarna" i LP som fixat Falcon 4.0 till det vi har idag utan MPS/Hasbro/Atari och vi andra har många många fler att tacka (iBeta/RP-gänget, eRazor, SP-gänget, FF-gänget, BMS-gänget etc. för att nämna några...) men de som är inblandade i LP tillhörde definitivt toppskiktet av F4-hackare/fixare vilket förhoppningsvis borgar för en ljus framtid...  /Christer (a.k.a KeyCat)  

När bubble slider-fixen kom vet jag inte. Dock så är det så att i stort sett alla fixar som gjordes så hade källkoden använts.

Apropå ljus framtid... Skall det bli någon flyg-aktivitet? :-)

Bax

heeeey... (lugn nu) VAR HAR NI BESTÄLLT ???
Var runt i Sthlms alla shops idag och fick idel negativa besked ??
Det värsta var vid sergelstorg (spelbutiken eller nåt ) Jag frågade efter flygsimmen Falcon 4 Allied Force utgivet av Lead Persuit - snubben vände sig om och frågade kollegan:
- har du hört om när flygsimulatorn Lag persuit skall komma !
- nääää
mvh
Bax
Bax
87th Stray Dogs VFW


Andreas

#12
LOL, Lag pursuit var väl ganska fundigt Bax... :D

edit... felstavning. tack obizzz ;)
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

Obizzz

jag har beställt direkt från USA via Graphsim

men jag har nu i efterhand fått reda på att simware säljer i europa

http://www.simw.com/

Jag har inte fått mitt ex än för övrigt men det skeppades i torsdags
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Obizzz

hörrni grabbar det stavas pursuit ;)
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Control87th

Som vanligt är de gråa kanalerna snabbare med leveransen ;)
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW