News:

No significant change

Main Menu

Minirewiev F4AF

Started by Control87th, July 04, 2005, 21:32:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Andreas

QuoteOriginally posted by Control87th


            lol (säkert bara problem med no-ip DNS) Testar med en omboot.

Har upptäckt en irriterande bug i ACMI, jag satte 33MB som gräns för filstorlek, i alla tidigare versioner så har det automatiskt påbörjats en ny fil när den uppnått gränsen, inte nu... det står fortfarande "recording" men inspelningen avstannar :-/

den klagar på felaktigt lösenord. dock har jag inte ändrat det, utan jag får bara permission denied

Från LPs faq:
"16. How can I record the action to review it later?
There is no in-game video maker, but there is an ACMI interface which records the essential properties of any action so you can review it later from many different angles. Toggle it on using the default F key at the start of the action you want to record, and then toggle it off again using the F key to stop. When the mission is finished you can then view it via the ACMI option on the menu bar. The size for the ACMI file is set in the Setup screen. If ACMI record is longer than set size, new ACMI files will be created on your hard disk. All ACMI files are stamped with date and time when they were recorded."
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

Control87th

Obizzz, det är det nummer jag har.
Andreas, jag ser inte ens att du försöker komma in?!?!?! Måste sova nu, får kolla mer imorn...
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW



KeyCat

#26
QuoteOriginally posted by loke
Apropå ljus framtid... Skall det bli någon flyg-aktivitet? :-)

F4:AF är helt klart på inköpslistan men innan dess måste jag genomföra en MLU på min burk.

Har dessutom fått mina roder att funka i korrekt i Longbow 2 och har påbörjat en ny kampanj i denna gamla klassiker som jag tänkte slutföra :)

QuoteOriginally posted by Bax
- har du hört om när flygsimulatorn Lag persuit skall komma !
- nääää

LOL

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

F16_Filur

QuoteOriginally posted by Andreas


           
QuoteOriginally posted by Control87th


Har upptäckt en irriterande bug i ACMI, jag satte 33MB som gräns för filstorlek, i alla tidigare versioner så har det automatiskt påbörjats en ny fil när den uppnått gränsen, inte nu... det står fortfarande "recording" men inspelningen avstannar :-/

Från LPs faq:
"16. How can I record the action to review it later?
There is no in-game video maker, but there is an ACMI interface which records the essential properties of any action so you can review it later from many different angles. Toggle it on using the default F key at the start of the action you want to record, and then toggle it off again using the F key to stop. When the mission is finished you can then view it via the ACMI option on the menu bar. The size for the ACMI file is set in the Setup screen. If ACMI record is longer than set size, new ACMI files will be created on your hard disk. All ACMI files are stamped with date and time when they were recorded."

Men det funkar alltså inte så i nuläget? Precis som Control skriver?

Andreas

Jag vet inte eftersom mitt ex inte har dykt upp än.

Men jag litar fullt ut på vad Ctrl skriver!
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

Lupson

Mitt första mission (2-ship SEAD Strike Korea 2005) slutade med två hål i marken samt en helsvart skärm istället för debriefing. Stabila F4:AF?

Annars så har jag väl inte så värst mycket åsikter än. Inte fullt så snyggt som BMS2.x och visst saknas många favoriter i Tactical Reference, men på det stora hela är det väl ingen jätteförlust. Flyter perfekt i 1600*1200 med 4x FSAA och 8x AF.

Nu ska jag köra ett mission innan det är dags för puten.
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Control87th

Skulle behöva en positiv multiplayererfarenhet nu, för efter att ha flugit 3-4 timmar i AF börjar jag längta tillbaka till min förra installation... Upptäcker fler och fler småsaker som saknas/är sämre för varje uppdrag.
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW



Lupson

Kvällen andra mission blev åtminstone bättre än det första. Startade ny kampanj - Iron Fortress 2005 och hoppade på en tidig Interdiction (motsv) 2-ship som gick nästan rakt västerut. Mål var en supply convoy, men i närheten fanns också en stor SA-3 site. Flygbasen i krokarna var tom på fi.

Njöt av ATC:ns strukturerade kommandon då 2 st 2-ships A-10 stod före mig på taxibanan innan det var Shark41:s tur att lyfta. Resan mot målområdet gick smärtfritt, helt utan fi i luften. På ca 20 miles började min GMT ge ekon i målområdet och jag började spana av terrängen med mina AGM-65 - konvojen befann sig mitt i en stor stad! Jag designerade ett av målet till min Wingman och sköt sedan av ett par 65:or. Helt plötsligt lös RWR:en upp som en julgran. SA-3 kl. 10! Jag hade helt glömt av SA-3 siten då RWR:en tidigare varit i stort sett ren förutom lite AAA. En gigantisk rökplym gick rakt upp gneom luften och över min egen höjd innan den sakta började svänga. Jag drog full EBK, svängde rakt mot SA-3 siten och tog fram mina CBU:er. Picklade via CCIP av två st. rakt över siten vilket tystade den för gott. Snabb check mot AWACS - "Picture clear". En lång sväng tillbaka mot supply-konvojen. Fram med markradarn - GMT - lås upp, verifiera mål i MFD:n. Tre 65:or senare var min envelope för smal så jag lade planet i en lätt stigande kurva samtidigt som AAA började smälla kring mi. PANG! "NO RAD" och två döda MFD:er. Planet har rolltendens till vänster, inget roderutslag. "Aborting! Rejoin!"

HUD:en levde som tur var fortfarande, likaså INS, så mha lite AWACS tog mig tillbaka till basen där ATC hälsade mig välkommen. ATC-flickan fick ner mig i pattern, men gav mig en lite brant sistasväng så min inflygning blev lite för sned och brant så jag valde att studsa på banan och gå runt.

Här uppstod en bugg. ATC:n svarade bara "Shark 41, get off the runway!" när jag bad om ny inflygning. Till slut gav jag upp, körde emergency och satte en perfekt landning. Nästan perfekt. Utan roderkontroll gled gled jag sakta ut till höger på banan, ut i gräset - rakt mot en tvärgående taxiway där ett 4-ship Vipers stod och väntade. Full broms hjälpte inte - i ca 40 mph åkte jag rakt in i 4:an och båda planen förvandlades till skrot....

Pilot överlevde dock och jag fick "Excellent" samt "Partial Success".

Ganska roligt faktiskt!

Control: Jag har rätt fullt i helgen, men rent principiellt är jag på!
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X