News:

No significant change

Main Menu

Oj, Idag anlände F4 AF

Started by Weas, June 17, 2005, 22:47:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Horizon

Tack, beställt och klart! Synd bara att man inte får med asken, men den brukar ju bara ligga och samla skräp ändå.

Ska bli kul att köra lite F4 igen, börjar tröttna lite på rymden nu. :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Horizon

Hooray, nu får ni snart se mig på TS2 igen! :)

Ska bara komma in i gamet igen. Känner att jag är lite rostig. Men nog skall jag kunna få iväg några CBU-87'or utan att sänka någon av er andra. :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Horizon

QuoteOriginally posted by F16_Filur


            Snygg sig... förresten din avatar Weas, är det från nån Errol Flynn film eller så? Liknar några samlarkort från 40-talet. :)

Jag beställde också från Graphsim och det blev skickat igår

lol, det är ju Weas himself utklädd till... Broder Tuck!? :D
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

F16_Filur

Vad kom man fram till i jämförelsen? Camelen är väl  mer svårflugen, men förutom det...


QuoteOriginally posted by Horizon


            Länk till siten där man kan beställa F4AF? Jag orkar inte läsa genom alla trådarna. :)

Såg precis ett program på Discovery där de jämförde Sopwith Camel med Fokker DR.1 och jag blev så hemskans sugen på att köra lite Falcon igen. :)

Horizon

QuoteOriginally posted by F16_Filur


            Vad kom man fram till i jämförelsen? Camelen är väl  mer svårflugen, men förutom det...


QuoteOriginally posted by Horizon


            Länk till siten där man kan beställa F4AF? Jag orkar inte läsa genom alla trådarna. :)

Såg precis ett program på Discovery där de jämförde Sopwith Camel med Fokker DR.1 och jag blev så hemskans sugen på att köra lite Falcon igen. :)

Nu ska vi se, det var ju några veckor sedan... men vad jag minns vad DR.1 bättre på kurvstrid och svängde bättre pga sina tre (fyra faktiskt, eftersom det var en extra liten vinge mellan hjulen undertill) vingar. Däremot såg man väldigt dåligt i DR.1 eftersom alla vingarna var ivägen och detta gav Camelen en stor fördel. Många brittiska piloter lärde sig att utnyttja detta och flög i DR.1'ans döda vinklar.

En annan sak var att DR.1'ans alla vingar skapade högre drag (engelska uttrycket) vilket gjorde den långsammare än Camelen (om än med bara 5-10 km/h, men det räckte).

Sen var det några saker till, bland annat att britterna drog på en jäkla tillverkning av Camelen och hade en bättre tillgång till flygplan är tyskarna.

Ska se om jag kan komma på något mer senare.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

F16_Filur

Utmärkt, man lär sig något nytt varje dag...

Horizon

Jo, de sa också att britterna faktiskt tidigt hade testat ett eget triplan, men att de valde bort detta på grund av ovanstående nackdelar. Det gav dem också inblick i hur de skulle hantera DR.1 när de stötte på den i luften.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

deBug

#87
QuoteOriginally posted by F16_Filur
Vad kom man fram till i jämförelsen? Camelen är väl  mer svårflugen, men förutom det...
Jag såg samma program och det gick i stort sett ut på att Fokkern var bättre än Camelen i stigning, svängar, beväpning, motor, tålighet (Inga vajrar som höll i ihop vingarna) etc.
OK sikten var sämre och topfarten MARGINELLT sämre.
Så i 3/4 av programmet gick de igenom skillnaderna och Fokkern var bättre i stort sett alla avsenden.
I den sista 1/4 delen av programet så skulle man kora vinnaren.
Inga tester med piloter som dogfightade fast de hade flygbara plan med i programet.
Inga piloter som flygit båda typerna och som kunde framföra sina åsikter utan man bara helt kallt förklarade att Camelen var bättre !
Skitdåligt !!
Visserligen kunde man väll inte förvänta sig något annat av ett Engelskt program !

Helt B

//Hary