News:

No significant change

Main Menu

Oj, Idag anlände F4 AF

Started by Weas, June 17, 2005, 22:47:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

zurgoth

#64
Verkar som det säljer bra :) (cutnpaste från www.lead-pursuit.com )

NEWS UPDATE: 29TH JUNE 2005
We are incredibly pleased with the phenomenal initial sales of Falcon 4.0: Allied Force. Many retailers have sold out of their initial orders on the first day of release. Our publisher is rushing to fulfill all re-orders by this weekend. Thank you once again for all your support. The NEW benchmark in flight simulation technology is flying off the shelves, literally.

Obizzz

Jag har 5-6GB med falconinstallationer som jag förhoppningsvis kan göra mig av med nu :D
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Swebeast

QuoteOriginally posted by KeyCat


            För mig ingår vädermodelleringen som en viktig del av simuleringen. Med andra ord handlar det inte om grafik, väder spelar stor roll vid all sorts flygning och jag kan tänka mig att det spelar ännu större roll i ett modernt krigs scenario där även olika typer av vapen påverkas.

Får hoppas på att LP får chans att fortsätta utveckla F4:AF så att de även får in dåligt väder etc...

/Christer (a.k.a KeyCat)


Tja, en snabb sökning på NOSIG forumet bekräftar KeyCatÃ,´s behov av väderfyllda simulatorer...17 st inlägg :p .....så länge du inte  släpper väder när vi kör LAN så är jag nöjd :D .

/Swebeast

Gud och soldater vördar vi när tider av fara de stå oss bi
när faran är borta och fyllda är faten då glömma vi Gud och förakta soldaten
--------------------------------------------------------------------------------------
ASUS P8P67 <> Intel i7 2600K <> Noctua NH-D14 <> Corsair SSD Force Series 3 240 Gb <> Corsair Vengeance DDR3 16GB <> Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB SOC

KeyCat

hehe ja jag vet att jag tjatat om väder i diverse simulatorer förut och de som kommit längst IMO är IL2 när det gäller flygsimmar och OFP för markstrid. Vet även att SHIII har mycket bra vädermodellering men har inte lirat det.

Jag begär inte "SMHI kvalité" på vädermodelleringen men att flyga runt i klarblå himmel är för mig lika orealistiskt som att köra med obegränsad ammo och 360 graders radar i F4 ;)

Quoteså länge du inte släpper väder när vi kör LAN så är jag nöjd

Skall göra mitt yttersta, promise :D

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

Obizzz

"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

KeyCat

QuoteOriginally posted by Obizzz
            Den biten sköter Salsam fint ;):p

ROFL :D

Åter till ämnet... En annan sak förutom väder som är viktig för mig är skademodelleringen vilket leder direkt till följande frågor...

Är den idiotiska "funky chicken" åtgärdad? Är skademodelleringen för övrigt ändrad/förbättrad?

Låter kanske som jag bara försöker hitta fel med F4:AF men så är inte fallet, bara att jag överlåter till någon annan att vara försökskanin denna gång :p

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

Weas

LOL!
Funky chicken har jag inte råkat ut för ännu :-)
Skademodelleringen fö verkar vara densamma, man kan gå sönder i bitar som dalar mot marken o exploderar, men inget mer detaljerat. Jo, det förståss, man kan ju överbelasta vingar o så i höga G och bli skadad på olika sätt systemmässigt, och vissa saker påverkar ju naturligtvis flygegenskaperna, men jag har inte sett kulhål i vingar, eller saknade täckplåtar osv.
Nordic Simulator Group
www.nosig.se


Control87th

Jösses, funky chicken försvann väl redan i SP1... Hur länge har du varit ur loopen Keycat :-OO :p
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW