News:

No significant change

Main Menu

Patch 4.0 ute..

Started by Lupson, June 10, 2005, 13:45:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Lupson

Tittade in på Pacific Fighters-forumet och såg till min glädje att patch 4.0 med ny FM etc. hade släppts. Av misstag. Tydligen är det en del som fått hem denna patch innan Oleg & Co. drog tillbaka den. Den riktiga patchen - med några buggfixar (4.01) kommer i nästa vecka.

Fråga: Är det någon som sitter på den läckta 4.0 patchen? Isf finns det säkert fler än jag som är riktigt sugna på att ta del av den.
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Obizzz

loke mumlade nåt om en ny patch igår så han har den nog
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

KeyCat

Jepp, har för tillfället ingen FTP uppe (felsöker mitt nät) men prova suga patchen från denna FTP...

ftp://ftp.free.fr/tmp/PF_patch400m.exe

Har testat lite de senaste kvällarna och den nya FM'en är riktigt trevlig, helt klart ett steg i rätt riktning!

Det kan iofs vara inbillning men för egen del känns det faktiskt lite enklare att spaka planet nu eftersom det uppför sig mer som jag förväntar mig. Det har inte samma fula stalltendenser som tidigare utan nu blir jag mer förvarnad och kan därmed undvika och hamna i sådanna situationer, även enklare att trimma planet nu. Observera dock att jag endast testat under en mycket kort tid och med ett fåtal plan än så länge...

De nya molnen är super nice, kanske inte direkt något revulotionerande men definitivt bättre än tidigare och jag gillar det skarpt, speciellt de nya overcast molnen med "luckor" lite här och var och inte som i LOMAC där de bara lägger ett "heltäckande lock" på... IL2 är en av de få flightsimmarna som har suverän moln och vädermodellering utan att sänka FPS'en till < 1 (även om de nya molnen kräver mer än tidigare) :p

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

Rivvern_

Ja.. Men kolla den.. En kompis som skulle tanka den åt mig hittade Virus i den.. En trojan.. kanske var den från hans egen dator men kolla den gärna!

KeyCat

Har kollat... Inget virus/trojan här i vart fall men visst hämtning sker på egen risk ;)

Skall bli skoj att höra er andras åsikter om den nya FM'en. Speciellt från er som spakar plan på riktigt (ctrl, BEQ etc.). Har själv inga referenser på vad som är realistiskt eller inte men det känns iallafall bra...

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

Control87th

Ska upp klockan 6 imorn så det vart endast ett snabbt test. Tog upp en BF109 och testade lite stall/spinn egenskaper.

En markant förbättring, nu kan man ex ligga med 60-70 power och balansera planet med sidrodret ända ner till 100km/h innan man tappar den i en vikning, en vikning man lätt kommer ur. Gjorde en fullt skolmässig 3-varvs spinn, betedde sig så som jag förväntar mig att den borde, mao som en Bellanca fast med mer tyngd... tog 1,5 varv att gå ur med spaken lätt framåt, motsatt sidroder och 0%gas.

Så efter 10min i ett plan så är jag mycket optimistisk... mer test imorn em.  :)
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW

Lupson

Lupson tog sig också några vändor under senkvällen. Först lite start och landning på hangarfartyg med F4U. Starterna var markant svårare. Att få upp en F4U med ett par ton last tror jag man kan glömma nu. Dessutom uppvisade Seafire en riktigt läbbig framåtvoltstendens...

Landningarna gick däremot bättre. Den första bankade jag landställen i kortsidan, men i övrigt gick det bra. Planen känns på ett ungefär likadana ner till (för F4U) 160 km/h som förut (vid landning). Under denna hastighet är beteendena markant förbättrade precis som Ctrl skriver.

I strid tog jag mig an lite Tempests i F4U. Svårt att säga på rak arm, men planen känns lite tyngre och stallegenskaperna känns lite mer förutsägbara. Nu känner man på något vis att planet varnar innan vingen sticker. Grafiskt ser molnen fluffigt gulliga ut, i övrigt ung. som vanligt förutom att jag råkade på massiva grafikfel i det sista uppdraget jag körde. Tyvärr blev det ingen screenshot därifrån.

En skum grej som hände var under ett attackuppdrag jag körde i P-47. Drog iväg två st. 60lbs rockets mot en fordonskolonn mitt på en bro. Både bron och alla fordon (lastbilar + tanks) flög i luften. Lustigt.

Några bilder:
Hangarfartygsstart

Lågsniff med Seafire

Lupson jagar Tempest i F4U. Tempesten var klart snabbare och hade bättre stigprestanda än min F4U.
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Control87th

Körde ett av mina gamla missions där man startar på ett hangarfartyg med corsair... trodde jag skulle gå i spat, men lyckades rädda situationen med sidrodret. Jag skulle definitivt inte överlevt detta startförsök med gamla versionen.

Jag startade med take-off flaps, inte landing som jag tidigare gjort. Hade 100% soppa, tre bomber och raketer... summa: Jag tycker att det är lättare att starta nu :)

Öpptäcte inför landningen att planen bromsar in bättre, verkas som om allt är bättre nu(förutom min flygtrim) :p
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW