News:

No significant change

Main Menu

Patch 4.0 ute..

Started by Lupson, June 10, 2005, 13:45:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rivvern_

Jag tycker det verkar störtomöjligt att starta från fartyg...
Hangarfartyget stod stilla- Hade en Corsair utan bomber 25% soppa och jag lyckades inte ta mig upp.. Det går nog men jag lessnade på att försöka efter 3 gånger..

Salsam

Jag får inte de nya molnen att funka :-( ska ändra config.ini enligt readme men just "clouds" textraden finns inte med alls under [Game]
(och inte någon annanstans heller)
testade lägga dit den men då fick jag felmeddelande när jag försökte starta spelet :-/
Några tipps?

KeyCat

Japp, skriv "TypeClouds=1" istället... Gör om gör rätt! ;)

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

Salsam

hmm med det är precis det jag gjort

1. läste readme.txt filen
2. öppnade min conf.ini
3. Letade förgäves efter textraden "TypeClouds=0" - hittade den inte så jag använde sökverktyget men hittade inte då heller (varken TypeClouds=0 el. TypeClouds=1)
4. Läste readme.txt filen igen och försökte då improvisera lite och la till raden under [Game] typ

MEN ICKE! så nu har jag tejpat ett oh papper över skärmen och ritat dit egna fluffiga-heltäckande-rosa-moln

Fast det är liksom inte samma grej liksom... :-/

KeyCat

Martin,

Är du säker på att du skrev "TypeClouds"? I inlägget ovan säger du själv att du skrev in"clouds"...

Funka helt perfekt för mig när jag la till "TypeClouds=1" under [Games] i conf.ini.

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

Salsam

japp klippte ut det direkt ur readme filen... la dock in den sist i [Game] kolumnen.. skulle du kunna göra ett litet utdrag ur din conf.ini så jag kan se exakt hur du gjort?

KeyCat

Sure...

[game]
Arcade=0
HighGore=1
TypeClouds=1
3dgunners=0
mapPadX=0.66875
mapPadY=-0.046875
viewSet=34
Intro=0
NoSubTitles=1