News:

No significant change

Main Menu

JAS 39 nere

Started by ft, June 01, 2005, 10:21:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

ft

Ett JAS 39 från F17 har gått ner i Hanöbukten. Föraren hann ut och är undsatt. TT rapporterar att han är oskadd!

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,653995,00.html

Edit: Föraren oskadd enligt TT!

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Mupp

Usch! Tur att han klarade sig! Ingen härifrån hoppas jag?

Obizzz

nu blir det väl ett jävla liv igen.. skit också!
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

simon

Hoppas bara att någon vettig människa påpekar i media hur relativt få JAS:ar som faktiskt havererat, jämfört med viggen och draken, samt internationella haverisiffror...

Obizzz

Simon: att de släpper fram någon med sådana åsikter är väl lika troligt som.. att det blir fred i världen eller nåt
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

ft

De grävde fram Wetterstrands gamla tossinlägg med "vi kanske kan ställa upp dem någonstans så folk kan titta på dem" som svar på frågan om hur man sparar pengar genom att skrota 39:or... X-(

Stercus accidit
---

griffin

Som sagt, ingen vi känner hoppas jag. Äsch, det lät fel, spelar ju ingen roll vem det än är det är illa än då.

Hoppas det löser sig med allt. Är det inte dags för EF och Rafale att dimpa ned snart? Eller, de kanske är bättre att lägga locket på bara? :-OO
snappahead

ft

Det var, som sagt, en 39:a från F17. Lite nervös var jag nog för att pressen skulle ha blandat ihop hemmahörigheten men nu är föraren i DN med namn och bild... hur bra det nu egentligen är.

Edit: "Kompressionsskador i ryggen". Usch. Nå, inte vakuumförpackad i bilderna och "uppe och går" enligt media.

Stercus accidit
---