Lan Fagerhult 2005

Started by Rivvern_, April 04, 2005, 20:21:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Lan Fagerhult 2005

5-8 Maj
0 (0%)
12-15 Maj
0 (0%)
19-22 Maj
2 (18.2%)
26-29 Maj
0 (0%)
3-6 Juni (6/6 är röd dag)
3 (27.3%)
9-12 Juni
1 (9.1%)
16-19 Juni
0 (0%)
23-26 Juni
0 (0%)
Kan inte något av dessa datum.
5 (45.5%)
Hellre innan maj. (April)
0 (0%)

Total Members Voted: 11

griffin

Ja, det är en bra tanke. Frågan har tagits upp förut, av ovanstående skäl. Men den är då bevisligen aktuell.

Min poäng är att det är bättre att skriva: "jag kan inte" eller "jag vet inte än" att inte skriva alls. Initiativkraft kommer från visat engagemang, inte om man kan komma eller inte. Arrangemangets genomförande å i andra sidan, kommer från hur många som faktiskt kommer. Men det förutsätter att någon samlar flocken... Så egentligen spelar det ingen som helst roll om man kan eller inte, bara om man visar intresse genom att ge nån sorts gensvar på tagna initiav. Jag har definitivt inte levt som jag lär så...

Nåväl, giftasplaner?! Cool! Är det någons blivande som har gått in i "gistemålsmode".... stora tunga kataloger med bröllopskläder, färger på inbjudningskort, "om ditt blir bjudna måste vi bjuda datt" :D Lugn, det blir bara värre och värre ju närmre ni kommer. Men dagen i fråga blir antagligen fantastisk, det var min. Klarar ni vägen dit (det är det som är Testet) så klarar ni resten. Så är tanken :D
snappahead

Dubble0zero

Hmm, jaja...
Det är bra att någon annan än de nere i halmstad också kan ta tag i det, bra initiativ...
Trist att det inte blir nått, men det kanske är så enkelt att intresset för LAN är större på vintern, på sommaren har folk för mycket att göra helt enkelt...
...000... =)

Horizon

Väl talat och tack för support. Allt du nämner finns runt mig just nu. Inbjudningarna gick iväg igår. :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

SledgeHammer

#51
Jag känner mig inte speciellt träffad eftersom jag inte är det minsta aktiv sen 2 år tillbaka men jag skriver lite iaf. Eftersom jag pluggar och nu är nästan halvvägs så kan ni alltid sätta upp mig på intresselistor med ett tillhörande "nej - kan ej" om ni nu vill ha ett namn extra, så flikar jag in och ändrar om det skulle råka passa sig någon gång.

Att pga låg aktivitet till ett LAN-förslag tro att allt har avstannat i NOSIG är väl att ta i. Hittills har det alltid varit svalt LAN-intresse runt den varmare årstiden. Varför skulle det vara annorlunda nu? Släng ut en förfrågan igen i augusti så kanske det funkar bättre.
Mvh  - Stefan -


Obizzz

Det är inte första gången det har varit svalt lanintresse och inställt men de lan som faktiskt har varit så har deltagarantalet ökat för varje gång.

Den här gången var det så att jag har lite mycket annat planerat i den perioden och min ekonomi känner inte riktigt för att vara med på lan också.

Bra att någon tog tag i det iaf det ska du ha all cred för RR.

Som sledge säger efter sommaren lär det vara ordenligt sug efter lan.
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

KeyCat

Tråkigt att det inte blir något men för min del är årstiden avgörande och tror den spelar stor roll även för andra. Tror inte att Halmstad är det enda stället det går att ordna LAN på...

Hur som helst så tror jag att "grund problemet" är för få (samtidigt) aktiva i forumet. Vilket leder till att vi inte når upp till den "kritiska massan" som jag tror krävs för att hålla lirandet igång on-line eller alltid bli tillräckligt många för ett LAN.

Vi har diskuterat detta tidigare (se tex

denna tråd) och jag tror att vi behöver bli fler NOSIG'ar helt enkelt...

Bara mina 0.20 SEK :p

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

Control87th

Vi har ju diskuterat aktiviteten senare än så... orkar inte leta. Vad jag speciellt minns från den diskussionen var att jag var nästan ensam om att tycka att huvudsyftet med NOSIG och forumet är att hitta andra att spela online och på LAN med.

Verkar inte bättre än att det inte är möjligt att ha ett öppet svensk forum som lockar till sig tillräckligt med spelare... Det krävs uppenbarligen klaner med tuffa regler om att man endast får spela inom klanen och med krav på aktivitet för att inte uteslutas...  
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW



griffin

Nåja, jag tycker Nosig har sina fördelar som det är. Lite av styrkan är just att det är en väldigt lös "föreningsform". Man kan komma och gå som man vill utan ansvar. Men med tanke på hur många som ändå är hyfsat aktiva här är det ändå en besvikelse att folk inte ens svarar på initiativ. Om de inte kan är som sagt en annan sak.

Nåväl, jag tycker detta aktualiserar föreningsfrågan (igen).
snappahead