Jag hoppas ni är nöj

Started by Mupp, March 24, 2005, 21:46:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mupp

...da nu!

Jahapp, då marscherar man mot ett starkt U i El&våg, tack vare er säljkampanj för det där jäääävla ubåtsspelet! Som om det inte räckte med OFP och Lomac och dom där, nä nu ska man under vattnet också, fast man knappt kan simma. Allt det här är ert fel, jag hoppas ni känner er träffade! Svag som karaktären är stövlade man in på Software Express, av alla hålor, helt utan anledning. Och på grund av alla fascistoida påtryckningar, med recensioner och trams, så kände jag mig tvingad att köpa. Ni må tro att jag kände mig kränkt.

Nåja, det gick väl över efter en stund, men ni får fan ta ert ansvar och hjälpa mig lite. Jag genomförde en kort session igår, och gick igenom den däringa navala akademin. Men det gick sådär när man skulle skjuta dom däringa torpederna. Jag är ingen sadist, jag kör på den normala pucko-nivån ubisoft vill att man ska använda, så jag hade hoppats att dom skulle leta på och spränga båtarna nästan själva. Men det gick inge vidare, jag tittade på båtrackarn i periskopet, tryckte på den där fina 'Lock'-knappen, åsså sköt jag. Det fräser och har sig, båtkompisarna hetsar upp sig lite och det börjar ticka. När det stora visaren närmar sig den andra stora visaren och den lilla bilden kommer fram ser det mycket bra ut, det här kommer att bli en enorm förödelse. Istället blir det ett minst sagt förvånande 'KLONK'! Vafan...

Ska det vara så? Jag hade fan riktig bredsida på en av dom, kanske 1000m, och den fan studsar. Vad gör jag för fel? Var det inte bättre än såhär på den tiden? På den sista lektionen gick det lite bättre, men då var det en av dom som exploderade mitt under en båt, synnerligen effektivt dessutom, vad gjorde jag då egentligen? Kort sagt, hur gör man för att det ska gå så bra som möjligt egentligen? Jag tänkte lämna min trygga, lätt kommunistiska linux-tillvaro för dagen nu och starta om, men det vore ju bra om man lyckades sänka nån av dom också.

Edit, detta är för övrigt den 7:e tråden om spelet, så ni kan lika gärna erkänna direkt.
Edit2, kan man inte ha längre titlar än sådär? Konspriation...

Control87th

Jag var på väg idag... men än pallar jag för trycket :D Men imorn är det nog kört :-/
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW

Lupson

Jag har en plan.

1. Lura tjejen att jag har en viktig jobbrelaterad rapport som "måste" skrivas över helgen.
2. Därmed få henne att ta med sin bärbara dator på vår romantiska påskweekend.
3. Begära några timmars avskildhet varje dag för att skriva.
4. Installera SH3.
5. Spela SH3.
6. Avinstallera SH3.
7. Kolla landskampen på lördag.
8. Kolla puckeyslutspelet.
9. Hålla tjejen på gott humör.

Rätt taskiga odds va?

:)
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Jotte

Välkommen i gänget! :D

Man kan ställa in vilket djup torpederna ska gå på på ett av vreden i den stationen (TDC) som har genvägen under kartan. Där kan man även ställa in om de ska ha impact/magnetic eller bara impact tändrör via ett vred som har I / M på sig, torpedens hastighet (Sakta, medium och snabbt, påverkar också räckvidden) och lite annat. Uppe i höger hörn sitter de om jag inte minns fel. Om man kollar i identifierings manualen så kan man se skeppens djupgående och om man ställer in torpeden till 1-2 meter under det (med magnetiskt tändrör) så är chansen stor att man knäcker kölen på skeppet. Dvs om torpeden inte får spel och exploderar förtidigt, går för djupt eller någon annan trevlig historisk defekt som de var behäftade med. :) O m du inte vill ha "dud torpedos" så går det att slå av i realismmenyn.

Försök ha så mkt 90 graders vinkel mot målets sida där torpeden träffar för att minska chansen att tändröret falerar, vilket kan inträffa även vid idealiska förhållanden. Om man nu nödvändigtvis ska skjuta mot mål som går ifrån en eller mot en så är det bäst att försöka få den att gå under målet enligt ovan annars blir det ofta en som bara tuschar.

Mupp

Jotte> Fina grejer! Det där ska jag testa när samvetet falnar framåt eftermiddagen, och pluggandet läggs i malpåse. Står sånt där nånstans förresten, eller är ni gamla ubåtskrigare hela bunten? Jag skummade den lilla lilla manualen, men jag hittade inget.

Lupson> Jag brukar försöka mig på samvetsspåret. Man planerar sin psykologiska krigsföring så att det efter en stund framgår rätt tydligt vem som har rätt och vem som har fel. Det ska vara min förbannade plikt att spela, annars och jag har ingenting att säga till om! 'Nu går du och spelar, så diskar jag!' Hur det går till är naturligtvis ingenting jag kan gå in på här, I could tell you, but then your girlfriend would have to kill me.

Ctrl> Nu åker du och handlar, om inte jag slapp så ska inte du heller slippa, vi har faktiskt jämställdhetsplaner att följa.

Control87th

Hemma, 399:- fattigare... påbörjar installationen. Någon som vill köra ikväll? (Med inte alltför svåra inställningar nu första veckan) :D
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW

Obizzz

Mupp: nej manualen säger ju inte så mycket, själv har jag läst runt en del på simhq's forum (simhq.com) och forumet på subsim.com

ctrl: inte omöjligt men lite för tidigt att säga just nu
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Control87th

Jag är inte det minsta fast :D

--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW