Jag hoppas ni är nöj

Started by Mupp, March 24, 2005, 21:46:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rivvern_

Hehe..
Det får bli mr onlinespelande...
Kanske någon är bra på att skjuta iväg sånnadäringa avlånga saker manuellt? Jag behöver en tutorial!

:D

Control87th

När jag lirar själv så skjuter jag inte på mer än 1200m om det inte är ett desperat försök mot nån jagare som fått nys på mig :) :-/
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW

SledgeHammer

Haha, ja, då är du desperat om du skjuter snapshots mot jagare på långt håll. =)
Mvh  - Stefan -

Jotte

QuoteOriginally posted by SledgeHammer

Haha, ja, då är du desperat om du skjuter snapshots mot jagare på långt håll. =)

Fördelen med det är at de girar undan torpeden och man hinner lite djupar och kan lägga sig tyst innan det aset är över en med sjunkbomberna. :)

SledgeHammer

Men man slösar bort en dyrbar torped. Jag har mycket roligare med gasen och rodret. Stilla/tyst när han kan höra och snabb/vändbar när han har mig bakom propellrarna (eller väldigt nära). Har hunnit med att smyga ifrån ett flertal jagare så...
Mvh  - Stefan -

Jotte

Jo det gör man ju men det beror på avståndet och vilken jagare typ det är. De senare typerna är riktigt överjävliga på att hitta en så då kan det vara värt 25000 mark för lite extra tid och en fortsatt karriär i Kriegsmarine. ;) Senare får man ju dessutom tillgång till akustiskt sökande torpeder och då lever jagarn farlig. :D
Själv anfaller jag aldrig en jagare om jag inte överraskar dem med ett sidoskott på nära håll. Beväpnade trålare och korvetter är bortkastad torped också. Torpedbåtar är kul att skjuta på med AA. :D  Hade en som kom väldigt nära mig i Engelska kanalen på en patrull så jag nitade honom med 20 mm och 88:an. BLAM! :D

granQ

finns ju hundra trådar.. och känns lamt starta en till.

Men bara jag som känner att själva uppdragen som man lägger 99% av tiden betyder minst?

Själv vill jag bara samla på dom olika grejerna, uppgradera motorn, ge medaljer till gubbarna.

Hade gärna sett ännu mer sånt..

Var är maten tex?..
skulle vara perfa om man fick bestämma vilka rationer man skulle köra på. Egentligen det som begränsar en ju. Soppan räcker väldigt länge, och kör man mest på samma plats kan man ju vara ute i månader eller så länge man har vapen..

Annan grej med folket som vore mycke önskvärt är att spara sin egna "config".
Det finns ju snabb "damage control", "surface attack" osv.
Har några egna upplägg som vore guld kunna spara.

Annan grej vore om man kunde se om det var "tillräckligt" med folk, framför allt på torped utrymmerna. Man drar dit en hel del folk, sen måste man kolla om det laddas om, gör det inte, dra en till gubbe, kolla igen.. osv. En enkel "loading operation started" precis som vid motorerna vore bra eller någon lite ikon.

Finns en del jag saknar från SH2 också, kanske jag som är n00b men..

framförallt den gamla kartan över din sänkningar. Efter några uppdrag kunna ta en titt på kartan och se alla sänkningar, väckte härliga minnen. Tyvärr verkar det inte finnas i sh3.

Köra med elmotorerna när man är över ytan?
Köra med enbart styrbord, babord motor, använda en av dom för ladda batterierna.

Finns annat sätt men gillade sh2's lilla del till höger där man kunde välja olika grejer och ha framme, alternativt ha "dölj,visa" när man drog ut musen.

Tex motorkontrollerna, avfyrning, och snabb länkar till "crashdive", "man the deckgun", "secure the gun".
Genvägarna finns i sh3 också, men "klumpigare" och blir stressigare än i sh2.

sista sak jag stört mig på..går inte stänga av musiken och ha kvar gramofonen.
Vill ha helt jätte tyst när jag har en jagare över mig, eller något. För stämningen, och när det är mer avslappnat starta min gramofon och spela för gubbarna/mig.
http://www.granq.se Mitt egna krypin.
http://www.anrop.se Mer soldater, mindre flyg :)

KeyCat

Har följt era ubåts bravader med ett halvt öga men måste säga att vatten och väder modelleringen verkar klart grym och ger verkligen inlevelse av bilderna att dömma!

Precis som jag gillar det och vad jag brukar tjata om att diverse flygsimmar saknar (IL2 har den bästa väder modelleringen hitintills av flygsimmarna, bra men långt ifrån perfekt)...

Hur som helst skall jag göra ett tappert försök att få igång SH III även på min gamla burk och se om jag blir lika "hookad" som ni andra :)

Hoppas att även multiplayer är bra och enligt uppgift från några här på forumet så skall MP funkat bra de gånger de testat, inga CTD eller dyligt vilket är ett bra utgångsläge...

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<