News:

No significant change

Main Menu

Silent Hunter III

Started by Jotte, March 14, 2005, 15:35:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

granQ

QuoteOriginally posted by Control87th

Aha, då ska jag försöka passera webhallen imorgon :D
Vi får köra ett multiplayertest snart, 4-6 nosigare i varsin ubåt mot en stackars konvoj :D :D :D

get går inte dela ubåt?

För tillskillnad mot dangerous waters kanske vore smidigt ha en som kan hur man skjuter och räknar ut, och en som är riktigt bra på sonar..

Hur är den föresten, i SH22 och vad som tycks för mig vara samma i DW är det typ 2 olika ljudfiler som spelas i olika volymer för simulera avstånd.. hade gärna sett betydligt mer.

Lite mer som ofp's motor, där samma ljudfil används på alla avstånd men motorn ändrar ljudet efter avståndet, och sen väldigt enkelt drar upp pitchen när du kör fortare.

Vill att samma typ av cargo skepp på samma avstånd låter olika beroende på fart och gärna andra grejer som spelar in också..
http://www.granq.se Mitt egna krypin.
http://www.anrop.se Mer soldater, mindre flyg :)

Obizzz

tror inte det går att dela ubåt och jag tror max deltagarantal är 4
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Control87th

vafaan, först 1024x768 och nu max fyra spelare.... hm, tja jag misstänker iofs att detta egentligen är mest en singleplayer sim...
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW

Obizzz

läste i manualen att det är 4 spelare online och 8 på lan.
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

Jotte

QuoteOriginally posted by Control87th

vafaan, först 1024x768 och nu max fyra spelare.... hm, tja jag misstänker iofs att detta egentligen är mest en singleplayer sim...

Ja tack och lov så är den byggd först och främst som SP med en ordentlig dynamisk kampanj.

Det hade varit kul med MP om man kunde varit i samma ubåt likt i DW och bemannat officersstationerna och/eller om det funnits ett ubåtsjaktfartyg spelbart i MP. Men som det är nu är jag glad att de lade krutet på kampanjen och inte gjorde samma fadäs som Oleg gjorde med IL-2, dvs en till början heltaskig för att sedan "förbättras" till en halvtaskig kampanj.

Har kollat runt i filbilioteken i SH3 och det är mycket data och grafik som går att modifiera. Vad som krävs och vilka format 3d modellern är i är jag lite osäker på för de verkar vara "gömda" i .dat filer. Hur som helst så ser det ut som om det verkligen är så modvänligt som utlovats. Om typ ett år kommer det förmodligen finnas en hel uppsjö av mods att ladda ner. :)

ft

QuoteOriginally posted by Obizzzläste i manualen att det är 4 spelare online och 8 på lan.

Är det en sån manual med riktigt, äkta papper eller är det ännu en jädrans PDF?

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

zurgoth

Det är en "riktig" manual som är 60 sidor "tjock".
Skulle inte ha skadat med en manual i klass med Falcon 4 :)
Men dom dagarna verkar vara över :(

Obizzz

manualen stämmer inte heller för det går att köra 8 spelare även online
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se