News:

No significant change

Main Menu

Kvällen batalj!

Started by Horizon, February 25, 2005, 22:40:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Jotte

Såhär såg resultattavlan ut när vi slutade.

Som synes dog vi inte ens 10 ggr. :)  Och dödsfallen berodde inte på att någon lekte Rambo utan mer på "normal" oförsiktighet/otur (och alkoholens inverkan på vissa :p :D  ) .

Control87th

Kanske bör sägas att mina sista 2 armour och 15talet fi var under de sista minuterna när jag satt som gunner i en stridsvagn... Så jag var inte sååååå skjutglad egentligen :D
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW

Control87th

Hmm alkohol kanske är bra för bilkörning, det var mycket stadigare hos Horizon än hos Jotte ;)
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW

Jotte

Nä, det beror på att jag inte har körkort :D

Horizons reaktion när vi åkte jeep och blev beskjutna var komisk, han började köra i en liten cirkel som en nackad höna medans han stammade något osamanhängande. :p :D

Skämtåsido så ska Horizon ha en eloge för sitt ledarskap under kvällen. Klarade gruppchefs rollen helt gallant. Finns risk/chans att han hamnar på den platsen även vid andra tillfällen. :)

Sist men inte minst ska min AI nr 6, prickskytten med M24, ha ett hedersomnämnade. Inte bara överlevde han uppdraget trots att han fick ligga mitt ute i fiendeland själv, jag bevittnade dessutom när han fälde ett 10-tal lede fi på ett väldigt o-Ai-gt vis. :D . "Got one", "xx is history" stod som spön i backen från honom under striden vid den lilla kullen NV om Lany.

Horizon

QuoteOriginally posted by Clark
Tack grabbar, riktigt, riktigt skojsigt!

Och tack Jotte för utmärkelsen, jädrans vad nära han var plötsligt... :)/C

Haha, när Vulcan'en small av flög din gubbe tre meter bakåt av tryckvågen. :D

QuoteHmm alkohol kanske är bra för bilkörning, det var mycket stadigare hos Horizon än hos Jotte

Efter den inledande snurren lyckades jag få rätt bra koll på var jag var och vart vi skulle. :D

QuoteHorizons reaktion när vi åkte jeep och blev beskjutna var komisk, han började köra i en liten cirkel som en nackad höna medans han stammade något osamanhängande.  

Skämtåsido så ska Horizon ha en eloge för sitt ledarskap under kvällen. Klarade gruppchefs rollen helt gallant. Finns risk/chans att han hamnar på den platsen även vid andra tillfällen.

Haha, ja fan jag såg eller hörde ju inte varifrån elden kom och sedan fastnade jag på en telefonstolpe eller nåt. Inte konstigt att jag nickade en 7,62 med pannbenet strax därefter... :)

Tack för det Jotte, jag ska göra mitt bästa även i fortsättningen. Det var kul att köra som gruppchef, men nästa gång ska jag dricka lite mindre alkoläsk, hehe... om inte för att ha bättre koll i OFP så för att slippa de där fina röda märkena i ansiktet pga alkoholallergin... :D
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Clark

Man ska tillägga att mina 5 Armour var helt från marken med AT, vilket normalt sett brukar sluta med ond bråd död för mig. Men jag tror faktiskt det beror delvis på "high dispersion" hos fienden, då de alltid tidigare träffade från 400-500 meters håll och alltid siktade på den med AT...

Trots att vi strök med 7 gånger sammanlagt så klarade vi oss imponerande bra med tanke på att vi bara var 4 stycken (med hjälp av AI förstås). Detta berodde förstås på bra ledarskap (Horizon) och viss disciplin (Jotte, Control) och mycket tur (Clark).

/C
Clark

\"There may be a slight ringing in your ears. Fortunately, you\'ll be nowhere near them.\" - Cecil - The Simpsons

AMD Athlon 1.2
1 GB RAM
MSI GeForce FX 5200 128 mb & Voodoo 3 2000 PCI
SB Live! 5.1

Horizon

Sedan måste ju tilläggas att mina frekventa dödsfall i stort berodde på att jag nästan uteslutande körde först och därför fick agera kanonfoder åt de andra. Men som de säger i SAS: "Sätt den bästa killen först i patrullen, allt annat är vansinne." :D

En kul grej till... vi såg rätt ofta ut som de där LSD-påverkade britterna i filmen här på forumet. Clark rusar runt mitt ute på ett öppet fält och plundrar ryssar på allt av värde, Control sitter i en buske kämpar med att få sina AI's att göra en så enkel grej som att förflytta sig mellan två punkter, jag springer mellan datorn, kylskåpet och toaletten och Jotte... var är Jotte? :p
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Clark

QuoteOriginally posted by Obizzz

snyggt skott clark!

Tack! Det var svårt att missa...

/C
Clark

\"There may be a slight ringing in your ears. Fortunately, you\'ll be nowhere near them.\" - Cecil - The Simpsons

AMD Athlon 1.2
1 GB RAM
MSI GeForce FX 5200 128 mb & Voodoo 3 2000 PCI
SB Live! 5.1